Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna pojetí a perspektivy české mateřské školy
Podhrázská, Dita ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Lipnická, Milena (oponent) ; Podpera, Milan (oponent)
Cílem práce bylo systematicky zaznamenat a analyzovat proměnu české mateřské školy po roce 1989. Porozumět proměně mateřské školy, která se opírá o svědectví učitelek mateřských škol s dlouhodobým dotykem praxe a vytvořit souvislou kontinuitu myšlenek, které ji umožňují pochopit. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část popisuje změny, kterými výchova a péče o nejmenší v průběhu století procházela. V úvodní kapitole se autorka jen krátce věnuje počátkům předškolní výchovy. S vědomím, že toto období je příliš vzdáleno současnosti a celé výchově, ale stěžejní kořeny a historické proměny předškolní výchovy jsou pro práci natolik zásadní, že je autorka krátce zmiňuje. Po listopadových událostech roku 1989 i česká mateřská škola procházela transformačními změnami. Hlavním principem proměny českého školství se stal nedirektivní, partnerský přístup k dítěti, založený na pochopení, úctě, respektu a toleranci, kterému je věnována poslední kapitola teoretické části. Cílem výzkumné části bylo analyzovat proměnu pojetí a perspektivy české mateřské školy po roce 1989. Prozkoumat a poukázat na změny, kterými předškolní výchova procházela v důsledku probíhajících transformačních změn. Přinést odpověď na to, jaká pozitiva či negativa proměna přinesla do praxe mateřských škol. Zjistit,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.