Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multidisciplinární přístup k fenoménu hry
Kalčicová, Kateřina ; Bednář, Miloš (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent)
Název: Multidisciplinární přístup k fenoménu hry Cíle: Hlavním cílem práce je pokus o vysvětlení pojmu hra a dále prostřednictvím multidisciplinárního přístupu ukázat jeho význam a rozsah. Dílčími cíli je pojmové ujasnění hry, popis jejích základních znaků, stanovení vhodné klasifikace a rozbor historického vývoje her. Metody: V naší práci jsme použili tyto metody: progresivní, diachronní a metodu sondy. Interpretace textu využívala také hermeneutickou metodu. Výsledky: První část práce poskytuje přehled základních informací o hře. Pomocí vybraných definic se pokouší vysvětlit pojem hra, dále je zde uvedena klasifikace her a charakteristické herní znaky. Tato část zahrnuje i kapitolu o historii her, která sleduje jejich vývoj od samého počátku až do současnosti. Hlavní cíl této práce je pak naplněn v její druhé části, kde je prostřednictvím analýzy jednotlivých disciplinárních přístupů ke hře doložen mimořádný rozsah a význam fenoménu zvaném hra. Klíčová slova: hra, kultura, homo ludens, sportovní hry, kinantropologie, prožitek, časovost
Škola zdravého a pohybově aktivního životního stylu žáků základní školy v Netolicích
HOLUB, Jan
Diplomová práce je zaměřena na rozdíly v pohybové aktivitě mezi 13- ti až 16- ti letými chlapci a děvčaty v jednom týdnu v osmé a v deváté třídě. Měření se uskutečnilo ve dnech od 18 do 26 září 2012 na základní škole Bavorovská v Netolicích. Výzkumu pomocí krokoměru Yamax SW-700 se zúčastnilo 34 žáků z toho 20 chlapců a 14 dívek. Žáci se dále účastnili měření pomocí akcelerometrů ActiTrainer v celkovém počtu 56 denních záznamů. Od chlapců bylo získáno 34 a od dívek 22 denních záznamů. Mimo přístrojů žáci vyplnili dotazník sportovních preferencí na stránkách internetového portálu INDARES.COM. Data byla zpracována v centru kinantropologického výzkumu na univerzitě Palackého v Olomouci. Výsledky nepotvrzují hypotézu H1, že žáci nepřesáhnou doporučené množství pohybové aktivity. Výsledky jasně potvrzují hypotézu H2 že chlapci budou pohybově aktivnější než dívky. Výsledky dále potvrzují H3 že chlapci budou preferovat kolektivní sporty a dívky rytmické a taneční aktivity. H4 je taktéž správná, protože chlapci jsou o přestávkách pohybově aktivnější než děvčata. Diplomová práce byla zpracována v rámci šetření MŠMT č. 619895221 ? Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel České republiky v kontextu behaviorálních změn.?

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.