Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritéria pro porovnávání sportu a umění
Přikrylová, Hana ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název: Kritéria pro porovnávání sportu a umění Cíle:Cílem diplomovépráce je vypracovat vlastní kritéria, díky kterým lze oblasti sportu a umění blíže porovnávat. Kritéria pro porovnávání vychází z prostudovaných pramenů, které uvádějí definice sportu a umění. K dílčím cílům patří vlastní definice sportu a umění, které nejlépe vyhovují zkoumané problematice. Práce má také za cíl doložit, že zkoumaná problematika je tématem, které zajímalo i osobnosti jako byl Pierr de Coubertina které je stále aktuální jako v případě Nového cirkusu. Metody:Základní metody teoretické práce - shromažďování informací, analýza informací a závěrečná deduktivní úvaha.Viz kapitolaMetodologie. Výsledky:Bližší prozkoumání literárníchpramenů zabývajících se rozdělením sportu na účelové a estetické. Porovnání estetických sportů s uměním a vytvoření vlastních porovnávacích kritérií pro sport a umění využité na konkrétním příkladu Nového cirkusu. Klíčová slova: Sport, umění, vizuální kultura, kalokagathia, olympismus, kult těla Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Filosofický rozbor sportu
MAREŠ, Lukáš
Práce se pokouší filosoficky uchopit fenomén sportu. Pozornost je věnována jeho historickým kořenům, etymologii, původní podstatě a raným podobám. Představen je rovněž vztah mezi sportem tradičním a moderním. Autor s ohledem na vzdálenou i nedávnou minulost identifikuje dva fundamentální rysy sportu, kterými jsou hra ve smyslu "game" i "play" a tělesný pohyb. Oba rysy jsou v práci detailně rozpracovány a filosoficky uchopeny. Ohled je přitom brán jak na sport s jeho formálními aspekty, tak na sportujícího člověka. Představeny jsou dále diskuze týkající se vymezení sportu a autorova pozice k tomuto tématu. V závěru textu je popsána úloha sportu v lidském životě. Práce nabízí čtenáři možnost detailního seznámení s problematikou sportu a jeho filosofického rozměru.
Kritéria pro porovnávání sportu a umění
Přikrylová, Hana ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název: Kritéria pro porovnávání sportu a umění Cíle:Cílem diplomovépráce je vypracovat vlastní kritéria, díky kterým lze oblasti sportu a umění blíže porovnávat. Kritéria pro porovnávání vychází z prostudovaných pramenů, které uvádějí definice sportu a umění. K dílčím cílům patří vlastní definice sportu a umění, které nejlépe vyhovují zkoumané problematice. Práce má také za cíl doložit, že zkoumaná problematika je tématem, které zajímalo i osobnosti jako byl Pierr de Coubertina které je stále aktuální jako v případě Nového cirkusu. Metody:Základní metody teoretické práce - shromažďování informací, analýza informací a závěrečná deduktivní úvaha.Viz kapitolaMetodologie. Výsledky:Bližší prozkoumání literárníchpramenů zabývajících se rozdělením sportu na účelové a estetické. Porovnání estetických sportů s uměním a vytvoření vlastních porovnávacích kritérií pro sport a umění využité na konkrétním příkladu Nového cirkusu. Klíčová slova: Sport, umění, vizuální kultura, kalokagathia, olympismus, kult těla Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fyzické aktivity v antickém Řecku s ohledem na Sókrata, Platóna a Aristotela
MAREŠ, Lukáš
Práce se zabývá fyzickými aktivitami v antickém Řecku, konkrétně v době působení filosofů Sókrata, Platóna a Aristotela. Důraz je kladen na nastínění širšího historického rámce, zejména z důvodu úzké provázanosti těchto aktivit s náboženským kultem a filosofickým tázáním. Právě vztah sportu a filosofie je jednou z ústředních oblastí zájmu. Hlavní úkol práce spočívá v představení tělesných aktivit jako významné součásti soutěživé kultury antického Řecka. Popsány, vysvětleny a porovnány jsou základní principy a ideály, které v sobě sport tohoto období nesl. Speciální pozornost je věnována jeho roli při výchově a vzdělávání. V tomto duchu jsou fyzické aktivity představeny jako vhodný prostředek k formování člověka po tělesné i duševní stránce. Člověk mohl skrze tělesné cvičení dosahovat vyšších hodnot, nabývat ctností a realizovat tak vlastní potenciál. Z těchto a mnoha dalších důvodů mohou být fyzické aktivity v období antického Řecka bohatým inspiračním zdrojem také pro dnešního člověka. Právě v tomto světle se je snaží tato práce představit.
Výchova a vzdělávání u Aristotela
FÜRSTOVÁ, Eva
Práce se zabývá výchovou a vzděláváním ve starověkém Řecku u Aristotela. Hlavní část práce pojednává o Aristotelově filosofii a charakteru výchovy a vzdělávání, jejího rozdělení na tělesnou, mravní a rozumovou část, vzdělávacím systému a vyučovacích předmětech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.