Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Možnosti využití bezdotykového vibrodiagnostického systému ÚT pro měření dynamických vlastností oběžných kol s lopatkami
Vaněk, František ; Pešek, Luděk ; Procházka, Pavel ; Cibulka, Jan ; Turinský, M. ; Laštovka, B.
Proměnné budící síly vyvolávají kmitání rotorových lopatek proudových strojů. Pro popis vibrací lopatek jsou vyhodnocovány tvary, frekvence a amplitudy kmitání při různých provozních režimech stroje. Protože budící síly nejsou plně popsány a mechanické parametry lopatek se mění během provozu, byl pro tyto účely vyvinut vibrodiagnostický měřící systém VDS.IT v ÚT AV ČR. Tento systém lze použít pro dlouhodobé měření vibrací volných lopatek oběžných kol. Tento systém byl dále modifikován a plně otestován pro vývoj bandážovaných lopatek v Experimentální laboratoři Škoda Power, Plzeň. Změny a výsledky jsou disktutovány v tomto příspěvku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.