Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků vývojové kineziologie v józe pro děti
FRDLÍKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá využitím prvků vývojové kineziologie v józe pro děti. V první kapitole teoretické části jsou podrobně popsány jednotlivé vývojové polohy dítěte. Další část pojednává o józe. Zde jsou zmíněny základní pojmy důležité pro bližší pochopení tohoto cvičebního systému. Principům zdravého pohybu je věnována část navazující. Ta popisuje gravitaci, osu a oporu, neboť tvoří funkční základ pro práci s tělem. Následně se teoretická část zabývá jógou pro děti, jejími specifiky a benefity. Praktická část byla zpracována formou kazuistik. Výzkumný soubor byl složen ze tří dívek ve věkovém rozmezí 7-11 let. Respondentky docházely na skupinové lekce dětské jógy do centra Think Yoga v Českých Budějovicích. Výzkum probíhal po dobu dvou měsíců. Na začátku bylo provedeno vstupní kineziologické vyšetření. Po uplynutí dvou měsíců bylo vyšetření zopakováno. Výsledky obou šetření byly následně porovnány a vyhodnoceny.
Vliv jógového e-learningového programu na rozvoj pozornosti u dětí mladšího školního věku.
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této diplomové práce je zjistit možnost výchovně zdravotní edukace v oblasti pozornosti a soustředění u dětí mladšího školního věku pomocí jógových cvičení a e-learningu. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, zpracovat a realizovat intervenční pohybový program na bázi jógových technik tak, aby se u dětí dané věkové skupiny rozvíjela pozornost, schopnost koncentrace, odolnost v psychické i fyzické oblasti i zdravá sebedůvěra. Teoretická část definuje potřebné pojmy pro tuto práci, kterými jsou: děti mladšího školního věku, pozornost, jóga i počítačová technologie. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivních reakcích u cílové skupiny na intervenční program "Pozornost v nás" v oblasti pozornosti. Celá intervence se skládala z úvodního a závěrečného testování testem pozornosti d2 a aplikace intervenčního programu, který probíhal jak v hodinách školní tělesné výchovy, tak i formou autoedukace v domácím prostředí pomocí e-learningové verze programu po dobu 3 měsíců. Zjištěné výsledky potvrzují stanovené hypotézy. Vyvozené závěry a doporučení poukazují na vhodnost zařazení jógových, dechových i relaxačních cvičení v rámci školní výuky. Pomocí moderních technologií, které jsou součástí dnes už téměř každé rodiny lze nenáročným způsobem začlenit jógu i do domácího prostředí v rámci vlastního volného času a podpořit si tak zdraví na všech úrovních.
Vliv jógy na osobnost a zdraví dítěte s mentálním postižením
CANDROVÁ, Alena
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá tématikou mentálního postižení nejprve v obecné rovině, úžeji pak v souvislostech s pohybovými aktivitami a jógou. Cílem bakalářské práce je ověření blahodárného vlivu jógy na osobnost a zdraví dítěte s lehkou mentální disabilitou. Pro splnění vytyčeného cíle bylo nutné v praktické části vytvořit pohybový intervenční program na bázi jógy a ten aplikovat na vybrané skupině 10 probandů s lehkou mentální disabilitou po dobu třech měsíců. Na počátku a po skončení intervenčního pohybového programu bylo nutné zrealizovat měření fyziologických parametrů, zaznamenání behaviorálních znaků do škály maladaptivního chování a standardizovaný test Nedokončených vět, který testoval sociální kompetence probandů. Na základě zjištěných poznatků a naměřených výsledků, jsem došla k závěru, že blahodárný vliv jógy byl u vybrané skupiny probandů prokázán.
Zpracování a edukační účinnost webových stránek Jóga pro děti
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této práce je poukázat na internet, který je dnes již všude přítomný, jako na možnost výchovně zdravotní edukace, na možnost příjemného i účelně tráveného času podporujícího tvořivost, samostatnost, celkovou osobnost ? jako na přítele, vychovatele, učitele. Cílem práce je zpracování a edukační účinnost webových stránek s tématem "Jóga pro děti" zahrnující nejenom jógu, ale i relaxaci pro děti. Z toho vyplývá, že je práce zaměřená na děti, zdraví, jógu a počítačovou technologii. V teoretické části jsem analyzovala sebrané materiály k danému tématu, definovala a charakterizovala výše zmíněné pojmy. Dále jsem provedla kvantitativně orientovaný výzkum pomocí anonymního nestandardizovaného dotazníku pro zjištění zpětné vazby na nově vytvořené webové stránky. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části práce přineslo zjištění o pozitivních reakcích na tyto stránky a potvrdil se tím 1. předpoklad, že webové stránky zpracované přehlednou a atraktivní formou určenou primárně dětem s podstatnými informacemi k tématu, budou respondenti hodnotit výborně a s nadšením. Dále se na 100 % potvrdil i 2. předpoklad a to, že pokud budou pozice dobře graficky znázorněny, podpořeny vhodným designem a popisem, lze podle nich cvičit. Přesto doporučuji prvotní edukaci na kurzech jógy pod vedením odborníka, který dohlédne na správné technické provedení, které následně umožní osamostatnění se za pomoci webových stránek "Jóga pro děti".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.