Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Investiční prostředí zemí V4
Kysilka, Matyáš ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou atraktivnosti investičního prostředí v zemích Visegrádské skupiny, tzn. České republiky, Maďarska, Polska a Slovenské republiky. Hlavním cílem je analýza jednotlivých investičních prostředí a nalezení investorsky nejatraktivnější země z Visegrádské skupiny. Analýza investičních prostředí probíhá na základě systému investičních pobídek a na základě determinantů přímých zahraničních investic, které se ve vytvořeném regresním modelu ukázaly jako významné při rozhodování o výběru hostitelské země v regionu střední a východní Evropy.
Lokalizace podnikatelských aktivit
Damborský, Milan ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Macháček, Jaroslav (oponent) ; Kern, Jiří (oponent)
První lokalizační teorie jsou založeny na předpokladech dokonalé konkurence (J. H. von Thünen, A. Weber). Tyto teorie vytvářejí základy pro další klasické a moderní teorie lokalizačního rozhodovacího procesu. Modifikace lokalizačních teorií založených na podmínkách dokonalé konkurence byla realizována implementací podmínek nedokonalé konkurence (Hotelling, A. Lösch). Klíčovým bodem lokalizace sektoru služeb je teorie centrálních mist (W. Christaller). Vliv francouzského prostředí je důležitý v polarizační teorii (F. Perroux, G. Myrdal), která dává základ pro interpretaci prostorové dimenze moderní klastrové teorie (M. Porter, J. R. Baldwin). Předpoklad racionálního chování spotřebitelů a firem zpochybňují autoři behaviorálního směru (J. K. Galbraith, J. R. Commons). Navazující teorie vysvětlují lokalizační rozhodovací procesy mezinárodních korporací (A. Markusen, R. Vernon, P. Krugman). V práci testované lokalizační faktory jsou založeny na předchozím teoretickém základu. Pro testování jsou využity metody empirického výzkumu, ekonomické modelování, regionální analýza a případové studie. Testované lokalizační faktory jsou rozděleny do tří kategorií: (1) faktory, jejichž význam je nezpochybnitelný napříč sektorovou a velikostní strukturou; žádný ze sledovaných faktorů, (2) faktory, které jsou významné v některé ze sledovaných sektorových či velikostních kategorií; náklady na hmotné investice, blízkost odbytu, komplementární služby, hospodářský růst regionu, osobní zájmy, (3) faktory, které nejsou významné v žádné ze sledovaných sektorových či velikostních kategorií; blízkost konkurence, blízkost dodavatelů, možnost získat exklusivní postavení na trhu, možnost spolupráce s konkurencí, kopírování úspěšné konkurence, osobní zájmy manažerů. Výsledky výzkumu se vztahují k aktuální pozici post-industriální ekonomiky České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.