Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití interkulturního pracovníka v procesu vzdělávání dětí s OMJ na základní školách v hlavním městě Praze
Bejček, Jan Matěj ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Matulayová, Tatiana (oponent)
Interkulturní práce je dynamicky se rozvíjející specializovaná profese, která primárně vychází ze sociální práce, specializované na cílovou skupinu migrantů. V posledních letech se služby interkulturních pracovníků postupně integrují do některých mateřských, a především pak základních škol v souvislosti se vzděláváním dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem. Bakalářská práce se ve výzkumné části věnuje právě tomuto fenoménu. Teoretická část práce je věnována stručnému výkladu a konceptualizaci vybraných pojmů a popisu kontextu migrační, azylové a integrační politiky na území dnešní ČR po roce 1989 Výzkumná část je realizována s použitím kvalitativně orientované strategie prostřednictvím metody skupinových rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Předmětem rozhovorů je diskuze nad charakteristikou role a využitím interkulturních pracovníků na základních školách v Praze a nalezením odpovědi na výzkumnou otázku "jak by bylo možné charakterizovat roli interkulturních pracovníků ve vztahu k žákům s OMJ, jejich rodičům (resp. zákonným zástupcům) a k základním školám, které služby interkulturní práce poptávají?" Klíčová slova: Interkulturní práce, interkulturní pracovník, žák s odlišným mateřským jazykem, základní škola, Praha

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.