Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt own-race bias na rekognici faciálních expresí
BOLDIŠOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem own-race bias (ORB) a jeho vlivem na rekognici faciálních expresí. Teoretická část představuje vnímání tváří celkově a jeho neurologickou podstatu. Dále se pak zaměřuje na samotný pojem ORB, jeho vývoj v průběhu dětství a výzkumy provedené v této oblasti. Tuto část uzavírá kapitola o faciálních expresích a jejich univerzalitě. Metodická část představuje metodologii navrženého výzkumu, jehož cílem je zjistit vliv own-race bias na rozpoznávání faciálních expresí a najít případnou spojitost i s mírou interkulturního kontaktu. Kromě návrhu experimentu obsahuje tato část také podrobný postup zkoumání a náhled do již hotového počítačového experimentu. Dále je zde podrobně rozebrána a představena využitá databáze (The RADIATE Face Stimulus Set), popsán způsob, jakým se taková databáze hledá a popsán dotazník ke zjištění míry interkulturního kontaktu. Ke snazšímu využití databáze byly vyhotoveny datové tabulky. V kapitole Metodický rozbor je vlastní experimentální postup prezentován v kontextu metodologie dalších experimentů v této oblasti a v diskuzi je rozbor jejich výsledků a teoretických poznatků o tématu. Metodická část tak předkládá čtenáři nutný metodický postup k uskutečnění vlastního experimentu own-race bias u faciální exprese.
Kulturní inteligence a její pojetí v rámci výuky cizích jazyků
Erbeková, Dominika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Cílem práce Kulturní inteligence a její pojetí ve výuce cizích jazyků je představit teoretický koncept kulturní inteligence, který popsali Earley a Ang v roce 2003 a zasadit jej do kontextu výuky cizích jazyků. Práce předkládá přehled výzkumů týkajících se kulturní inteligence a výuky cizích jazyků uskutečněné v posledních třech letech, které jde získat v rámci elektronických zdrojů Knihovny Akademie věd ČR a Univerzity Karlovy. Téma je zpracované ve třech kapitolách - teoretická východiska, koncept kulturní inteligence a pojetí kulturní inteligence v rámci výuky cizích jazyků. Práce slouží především jako úvod do problematiky a inspirace k dalšímu bádání v oblasti kulturní inteligence a výuky cizích jazyků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.