Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filozofie pro děti jako pomoc mezigeneračnímu dialogu o charakteru společnosti "dříve" a "dnes"
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda metoda Filozofie pro děti může sloužit jako prostředek pomoci mezigeneračnímu dialogu. V teoretické části vysvětluje principy metody v souvislosti s její historií, filozofickým základem, rozvojem trojdimenzionálního myšlení a intelektových dovedností. Vymezuje základní charakteristiku životního období adolescence a stáří s důrazem na proces hledání vlastní identity, význam vrstevnických skupin u adolescentů a adaptaci na stáří u seniorů. V rámci otázky mezigeneračního dialogu se zabývá také vzájemnými konflikty těchto věkových skupin a jejich příčinami zejména v podobě ageismu, věkové segregace nebo negativních stereotypů. Výzkumná část hledá pomocí kvalitativního výzkumu v ohniskových skupinách odpověď na dvě výzkumné otázky - "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat prvky filozofického dialogu?" a "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat problémy týkající se charakteru doby "dříve" a "dnes", které skupina společně řeší?". Samotný výzkum je vedený formou hodiny Filozofie pro děti, na níž společně diskutují dvě ohniskové skupiny - skupina adolescentů a skupina seniorů. Získaná data jsou analyzována pomocí kódování a následně interpretována ve vztahu k formulovaným výzkumným otázkám.
Vnímání seniorů generací ve věku od 15 do 50 let
ABRMANOVÁ, Adéla
Zpracovala jsem diplomovou práci ?Vnímání seniorů generaci ve věku od 15 do 50 let.? Nyní bych Vám ji ve stručnosti představila. Téma je podle mě velmi aktuální a týká se celé naší společnosti. S postupujícím stárnutím populace a finanční situací státu bude stále aktuálnější. V současnosti se hodně mluví o názoru mladých lidí, kteří vidí v seniorech pouze zátěž pro ekonomiku státu a pro společnost. Mladí lidé si myslí, že senioři žijí na jejich úkor. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji v jednotlivých kapitolách současnou situaci a základní pojmy týkající se problematiky. Vysvětluji, kdo je senior, jaké postavení měl ve společnosti a v rodině v historii a jaké má dnes. Zabývám se problematikou stárnutí a změnami chování člověka po odchodu do důchodu. Popisuji, co všechno může ovlivňovat vnímání seniorů společností. Zabývám se mezigeneračním sporem a solidaritou mezi jednotlivými generacemi. V praktické části jsem provedla dotazníkový výzkum u generace 15-50 let, jehož cílem bylo zjistit názory mladých lidí na seniory. Výsledky dotazníkového výzkumu jsem vyhodnotila, zpracovala a zapsala do praktické části práce. Své výsledky jsem porovnala a diskutovala s jinými autory. Zvolila jsem dva cíle práce. Hlavním cílem mé práce bylo nastudovat a přehledně zpracovat danou problematiku. Druhým cíle bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření reálné vztahy mezi mladšími generacemi a seniory, zmapovat názory a postoje mladších generace k seniorům a ke stáří obecně a tyto výsledky zpracovat, aby byly přístupné a přehledné i pro širokou veřejnost. Práce by mohla sloužit jako odborná literatura, je zde uceleně zpracována problematika vztahů mladé a staré generace a stáří. Tato práce by mohla mít přínos pro celou společnost. Měli by si ji přečíst všichni členové ve společnosti, mohou zde získat mnoho nových informací a zajímavých názorů, na základě toho by mohli změnit své názory a pohled na generaci seniorů. Práce by tak mohla přispět k podpoře mezigenerační solidarity, která se podle mého názoru ve společnosti nachází, ale postupně se začíná vytrácet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.