|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
FIDLEROVÁ, Žaneta
Hlavním cílem této práce jsou návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů o jejich právech s využitím výsledků z terénního výzkumu včetně ekonomického zhodnocení. Dalším cílem je zjistit povědomí respondentů o jejich právech a povinnostech v oblasti ochrany spotřebitele.
|
|
Obchodní praktiky používané obchodníky při předváděcích akcích
PACALOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalých obchodních praktik, které jsou využívány obchodníky při předváděcích akcích na starších lidech. Teoretická část této práce je zaměřena na základní aspekty ochrany spotřebitele, spotřebitelské organizace a instituce poskytující rady a informace. Teoretická část se dále zabývá samotným průběhem předváděcích akcí a manipulativními praktikami ze strany prodejců. Bakalářská práce také stručně informuje o marketingovém výzkumu, jenž je základem pro praktickou část. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření, které zkoumalo zkušenosti seniorů s předváděcími akcemi. Cílem práce bylo shrnout informace zjištěné ve výzkumu, které byly doplněny o navržená opatření ke snížení negativních dopadů nekalého jednání na seniorech.
|
|
Komparace ochrany spotřebitele v České republice a v Německu
Šafářová, Lucie ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Efektivně fungující ochrana spotřebitele je v současnosti, v době liberalizovaného mezinárodního obchodu, pro všechny vyspělé země velmi důležitá. Politika spojená s touto problematikou prochází neustálým vývojem a změnami tak, aby účinně a dostatečně chránila spotřebitele a zároveň nekladla nepřiměřené podmínky výrobcům a prodejcům. V úvodní kapitole své práci se věnuji základním pojmům a teoriím s touto problematikou spojeným. Stěžejní částí mé práce je pak srovnání řešení ochrany spotřebitele v České republice a v Německu, konkrétně se zaměřením na právní úpravu a instituce ochrany spotřebitele, zmíněn je též stručný přehled historického vývoje této problematiky v obou zemích. Poslední kapitola obsahuje shrnutí poznatků a rozdílů v řešení ochrany spotřebitele oběma zeměmi.
|
| |