Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití televizních programů a pořadů v praktických činnostech na 1. stupni ZŠ
ŠRÁMKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání televizních programů a pořadů ve výuce praktických činností na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka mladšího školního věku, badatelsky orientovanou výuku a vyučování a cíle a pojetí primární technické gramotnosti. V rámci přípravných studií jsou dále rozebírány technické oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, průřezové téma Mediální výchova a jsou charakterizovány vybrané televizní vzdělávací programy a pořady. V praktické části se nachází pět námětů, které jsou zpracovány, včetně didaktické dokumentace, do podoby originálních příprav pro výuku na 1. stupni ZŠ. U některých z námětů byla ověřena efektivita.
Role vegetace v koloběhu vody v krajině - vliv badatelské výuky na úroveň žákovského porozumění tématu
KOUDELKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá rolí vegetace v koloběhu vody v krajině a vlivem badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí tohoto tématu u žáků devátých tříd. V první části práce jsou nastíněny základní pojmy problematiky vody v krajině, vlivu vegetačního pokryvu na udržení vody v krajině, tokem vody v rostlinném těle, biotické pumpy a s ní související velký a malý koloběh vody. Dále jsou uvedeny základní poznatky o badatelsky orientované výuce, jejím vlivu na výuku přírodovědných předmětů a zařazení tématu do RVP ZV. Hlavním cílem této práce bylo vyhodnocení dotazníkového šetření, porovnávající úroveň znalosti žáků před a po skončení badatelsky orientované výuky. Nalezneme zde celkové vyhodnocení dotazníků, jednotlivých testových otázek, porovnání programu venkovní a vnitřní verze, vyhodnocení jednotlivých škol. Závěry vzniklé vyhodnocením dotazníkového šetření potvrzují kladný vliv badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí žáků v tomto tématu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.