Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náměty na badatelsky orientované vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu SO ORP Jindřichův Hradec)
VALIGOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá novým trendem současné výuky přírodovědeckých předmětů a to badatelsky orientovaným vyučováním. Hlavním cílem prozatím v českém prostředí netradiční výukové metody je zatraktivnění výuky přírodovědných předmětů a obnovení zájmu žáků o tyto předměty. Teoretická část popisuje badatelsky orientované vyučování, vymezuje vzdělávací předmět zeměpis a rozvádí vztahy s Rámcově vzdělávacím programem základního vzdělávání. Hlavní část diplomové práce představuje vytvořené náměty výukových aktivit využívajících badatelsky orientovaného vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ se zaměřením na místní region SO ORP Jindřichův Hradec. Předkládané náměty výukových aktivit v sociálně geografické oblasti se tematicky věnují dopravě, kvalitě života a cestovnímu ruchu, zatímco ve fyzicko geografické oblasti rozebírají téma meteorologie a hydrologie. Práce obsahuje zpětnou vazbu o uskutečněných vytvořených námětech výukových aktivit. Příloha obsahuje pracovní listy vztahující se k výše zmiňovaným aktivitám.
Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu
JEŘÁBKOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce pojednává jak o teoretické rovině nového trendu ve vyučování, a to o badatelsky orientovaném, tak obsahuje praktickou část užitečnou zejména pro učitele zeměpisu na druhém stupni základních škol. Badatelsky orientované vyučování si klade za cíl zefektivnit výuku přírodních věd na základních školách a vzbudit tak v žácích zájem o jejich studium a zainteresování. Vzhledem k tomu, že fyzický zeměpis má mnoho pod-složek, byly pro tuto práci vymezeny tři základní kategorie a to, hydrologie, meteorologie a klimatologie, kartografie a geografické informační systémy. V teoretické části se pojednává o chápání a vykládání termínu badatelsky orientovaného vyučování, jeho uplatňování ve světových vzdělávacích systémech a začleňování do českého vzdělávacího systému. Na základě prostudovaných materiálů byl vytvořen "Soubor návrhů cvičení na badatelsky orientované vyučování v hodinách zeměpisu pro druhý stupeň základní školy". Praktické portfolio obsahuje jak metodické listy pro učitele, tak pracovní listy pro badatele. Vybraná cvičení byla otestovaná v praxi a jsou zhodnocena v závěru celé diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.