Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spatial and temporal scales of atmospheric dynamics
Jajcay, Nikola ; Paluš, Milan (vedoucí práce) ; Masoller, Christina (oponent) ; Dijkstra, H.A. (oponent)
DOCTORAL THESIS Nikola Jajcay Spatial and temporal scales of atmospheric dynamics Prostorové a časové škály dynamiky atmosféry Abstrakt Klima Země se obecně vyvíjí na mnoha časových a prostorových měřítkách, například pozorované časové řady se často dají popsat oscilacemi nebo kvazi-oscilacemi s různými periodami. Ačkoli tyto oscilace mohou mít slabou amplitudu, jejich efekt na variabilitu s vyšší frekvencí může být značný díky meziškálovým interakcím, které nedávno objevil Paluš[1]. Tato dizertační práce poskytuje úvodní materiál pro studium meziškálových interakcí v naměřených datech, kde se jednotlivé časové řady získají pomocí waveletové transformace, a přenos informace mezi škálami se následně hledá užitím nástrojů z teorie informace. V další části práce jsou tyto meziškálové interakce zkoumány ve dvou klimatických jevech: variabilita přízemní teploty v Evropě, kde studujeme fázově-amplitudový přenos informace z pomalých oscilací s periodou 8 let na rychlejší variabilitu a jeho efekty, a jev El Niño / Jižní Oscilace, kde jsme objevili kauzální řřetěz fázově- fázového a fázově-amplitudového přenosu mezi škálami s různými periodami. [1] M. Paluš. Multiscale atmospheric dynamics: cross-frequency phase-amplitude coupling in the air temperature. Physical Review Letters, 112(7):078702, 2014.

Analýza vlivu podprahových signálů a efektu primingu na zpracování informací
Šafránek, Vojtěch ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Práce pojednává o možnostech podprahového vlivu na lidskou mysl. V první části jsou vysvětleny související pojmy z kognitivní psychologie, práh vědomí a smyslový práh s ohledem na tématiku. V dalších kapitolách je objasněno fungování podprahového vnímání, podprahové podněty jsou primárně rozděleny na audiální a vizuální. Ty jsou následovány výčtem a popisem experimentů či příkladů z praxe a běžného života od starověkého Řecka po současnost. Další kapitola pojednává o primingu a příkladech jeho využití. Poté je popsán princip podprahových reklam a product placementu a jejich místo v legislativě v českém prostředí; opět je vše doloženo mnohými příklady. Na samém konci práce se autor subjektivně pozastavuje nad celkovou situací a snaží se ji zhodnotit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.