Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird
Felcmanová, Martina ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
NÁZEV Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zaměřuje na shodné a odlišné rysy narativních strategií v románech Jak zabít ptáčka a Velmi modré oči. Hlavní část práce analyzuje jakým způsobem a za jakým účelem romány využívají dvou módů narace, vyprávění a ukazování (nebo také diegesis a mimesis). Práce se také zaměřuje na porovnání dvou rozdílných typů vypravěčů a snaží se popsat jaký efekt jejich vyprávění má na implikovaného čtenáře.
Compositional-stylistic Unities in David Lodge's Changing Places
Felcmanová, Martina ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
NÁZEV Kompozičně stylistické jednoty v románu Hostující profesoři Davida Lodge AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat různé formy, jež umožnují vstup heteroglosie do nejznámějšího románu Davida Lodge, Hostující profesoři. Teoretická část práce vysvětluje dva zásadní termíny literární teorie Mikhaila Bakhtina, konkrétně heteroglosii a dialogismus, a popisuje vliv, který jeho myšlenky měly na teoretické statě Davida Lodge. V rámci teoretické části také dochází k pokusu o propojení typologií novelistického diskurzu obou autorů s terminologií Seymoura Chatmana ve snaze vytvořit dostatečný terminologický rámec pro následnou stylistickou analýzu. Praktická část se následně pokouší odhalit, jakým způsobem jsou jednotlivé stylistické jednoty heteroglosie reprezentovány v románu Hostující Profesoři, jakých efektů jejich použití dosahuje u implikovaného čtenáře a jakým způsobem ovlivňují román jako celek.
Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird
Felcmanová, Martina ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
NÁZEV Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zaměřuje na shodné a odlišné rysy narativních strategií v románech Jak zabít ptáčka a Velmi modré oči. Hlavní část práce analyzuje jakým způsobem a za jakým účelem romány využívají dvou módů narace, vyprávění a ukazování (nebo také diegesis a mimesis). Práce se také zaměřuje na porovnání dvou rozdílných typů vypravěčů a snaží se popsat jaký efekt jejich vyprávění má na implikovaného čtenáře.
The presentation of speech, writing and thought in British newspapers.
Čermáková, Barbora ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Dušková, Libuše (oponent)
Diplomová práce srovnává formy prezentace řeči (a okrajově psaní) v britských novinových článcích na základě teorie forem prezentace řeči, psaní a myšlení E. Semino a M. Shorta (2004). Na specializovaném korpusu šesti novinových článků srovnává kvantitativní a kvalitativní tendence jednotlivých kategorií prezentace řeči s důrazem na diagnostiku rozdílů a společných vlastností dvou novinových žánrů, seriozního "broadsheet" a populárního "tabloid" neboli bulváru. Práce aplikuje model prezentace řeči jako škálu s částečně propustnými hranicemi mezi jednotlivými body. Důraz je kladen na popis a analýzu funkce jednotlivých kategorií prezentace řeči v rovině informační, stylové, pragmatické a formální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život římské periferie v Pasoliniho filmové a narativní tvorbě
Sucharovová, Lucia ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Při zpracování této diplomové práce jsem volila téma z dějin moderní italské literatury, konkrétně období neorealismu. Literární tvorba tohoto období překračuje svůj rámec a přechází do jiného uměleckého druhu, do tvorby filmové. Tím práce nabývá interdisciplinárního charakteru. Toto období je pro mne významné pro svoji etickou a estetickou hodnotu. V první části práce shrnuji významné knihy o životě Pier Paola Pasoliniho. V centrální části vycházím ze vzájemného porovnávání děl, románů a filmů, názorů odborníků děl čerpaných ze sekundární literatury. To je současně těžištěm práce: analýza románových textů a filmových sekvencí, jejichž prostřednictvím k nám promlouvá. V poslední části práce přibližuji obsah autorské knihy Pasoliniho sbírky esejů nesoucí jeho poetický záměr zasáhnout do jazykové, literární a filmové vrstvy italské kultury.
 Pasolini svým záběrem přesahuje jednotlivé obory, vzájemně propojuje druhy umění a překračuje "pouhý" národní záběr. Otevírá nové problematiky dění ve společnosti, které se mu později stávají osudnými. V diplomové práci je věnována detailnější pozornost jen první polovině Pasoliniho života, jsou v ní reflektovány události, setkání a osoby, které ho ovlivnily při tvorbě níže analyzovaných děl: románů Darmošlapové a Zběsilý život a filmů Accattone a Mamma Roma....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.