Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající učitel na 1. stupni ZŠ
GÉBLOVÁ, Zuzana
Problematika začínajících učitelů byla zkoumána již mnohokrát, ale zatím vždy bez rozlišení jednotlivých stupňů vzdělávání. Všeobecné zaměření učitelů na 1. stupni ZŠ je specifické a s tím je spojená i rozdílná vysokoškolská příprava na toto povolání. Tato diplomová práce se zabývá problémy, se kterými se potýkají studenti oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, kteří jsou již na základní škole zaměstnáni. Cílem je také zjistit, jak dané problémy řeší, kdo jim s nimi pomáhá a jakým přínosem pro ně bylo studium tohoto oboru na vysoké škole v souvislosti s nástupem do praxe. Teoretická část je věnována kapitolám vztahujícím se k problematice začínajícího učitele a zmíněna jsou i právní specifika související s touto oblastí. V praktické části je pomocí dotazníkové metody a interview zjišťováno, které z problematických oblastí jsou z pohledu začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ kritické, s kým v případě výskytu problému spolupracují a zda využívají pomoci i jiných než uvádějících učitelů. Výsledky jsou částečně porovnány i se skupinou začínajících učitelů bez rozdílu stupňů, na kterých učí. Zahrnut je i názor respondentů ohledně kvality vysokoškolské přípravy v tomto oboru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.