Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj dítěte v úplných a neúplných rodinách
PECHAROVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vývoje dětí v úplných a neúplných rodinách, které se v kontextu vyvíjející se společnosti a nového pojetí "rodiny" stávají stále rozšířenějšími. Představen je koncept rodiny, jeho vývoj, funkce rodiny a také role, jež zaujímají její členové. V neposlední řadě text pojednává také o vývoji dítěte s důrazem především na vliv rodinného prostředí. To dítě nesporně ovlivňuje (ať už pozitivně nebo negativně), zda je možné zpozorovat rozdíly i v perspektivě školní připravenosti žáků a žákyň mateřské školy potom zjišťuje praktická část práce. Ta za užití standardizovaných testovacích metod ověřuje školní připravenost šesti dětí, tří z rodin úplných a tří z neúplných. Cílem práce je tedy představit základní teoretický rámec a především postihnout, zda mezi testovanými dětmi panují rozdíly, jež by bylo možné přikládat na vrub skutečnosti, v jakém typu rodiny vyrůstají.
Péče o dítě po rozvodu v podmínkách střídavé péče
BOČKAYOVÁ, Jitka
Střídavá péče o děti po rozvodu, resp. po odloučení rodičů je nejen v České republice stále více se rozšiřujícím jevem. Přestože má u nás mezi ostatními modely péče o dítě po rozvodu dosud minoritní zastoupení, každoročně přibývá počet rozpadlých rodin, které se k tomuto druhu péče uchylují. Bakalářská práce analyzuje model střídavé péče o děti. V teoretické části jsou osvětleny jednotlivé modely péče o dítě po odloučení rodičů. V práci je prezentován vývoj rozvodovosti a svěřování dětí do péče ve světě a v Evropě. Dále jsou uváděny důsledky odloučení rodičů na dítě, je zdůrazněna genderová nezastupitelnost rodičovských rolí. Práce popisuje možné působení odloučení rodičů na dítě z krátkodobého i dlouhodobého hlediska a poukazuje na nepříznivé důsledky na dítě v případě, že se jeden z rodičů neangažuje v životě dítěte. Zabývá se předpoklady fungování střídavé péče, jejími možnými pozitivy a negativy pro děti i jejich rodiče. Cílem výzkumné části je diskutovat různé pohledy na střídavou péči. Jednak rodičů, kteří střídavou péči u svých dětí praktikují, a dále odborníků z řad psychologů a psychoterapeutů, kteří se ve své praxi se střídavou péčí setkávají. Hlavní výzkumnou otázkou bylo zjišťování rodičovského pohledu na pozitiva a negativa modelu střídavé péče pro své děti. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami je analyzována problematika střídavé péče, jsou sledovány souvislosti mezi jednotlivými jevy vyskytujícími se u střídavé péče. Výsledky výzkumu obou výzkumných skupin ukazují, že střídavá péče je za předpokladu dodržení určitých podmínek většinou z dotazovaných respondentů přijímána pozitivně.
Šikana na odborném učilišti
PEŠOVÁ, Olga
Téma předkládané bakalářské práce {\clq}qŠikana na odborném učilišti`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jako jeden z hlavních důvodů se jeví neutuchající mediální zájem o předmětnou problematiku. Některé případy šikany a agresivity vůbec jsou velmi často prezentovány jak v televizních a novinových zprávách, tak i na internetu. Za vysoce alarmující je považován hlavně fakt, že věková hranice dětí, projevujících se značně agresivně, se posouvá stále níže. Domnívám se, že stejně jako u většiny mezilidských problémů, i zde platí pravidlo hledat počátek negativních projevů v rodinné výchově. Dle mých zkušeností vyrůstali pachatelé šikany zpravidla v neúplných či nefunkčních rodinách, přičemž důsledkem tohoto poznání je obsah předložené bakalářské práce. V teoretické části jsem se zaměřila na přesné definování šikany, agresora, oběti, na zvláštnosti u dětí a mládeže a rovněž tak na přesné definování rodiny a její funkce. V praktické části bylo mým cílem zmapovat problematiku šikany na Odborném učilišti v Třešti a ověřit si její přímou souvislost s výchovou v rodině. K výzkumu byl v praktické části využit kvantitativní dotazník pro žáky odborného učiliště, polostandardizovaný rozhovor s učiteli a vychovateli odborného učiliště. Pro názorný příklad je v závěru praktické části uvedena jedna kasuistika žáka Odborného učiliště v Třešti. Z výzkumu vyplynulo, že jedním z nejdůležitějších předpokladů pro harmonický vývoj dítěte je správná výchova v rodině bez nadbytečného trestání a bez patologických projevů v rodině.
Vliv rodiny na dítě
MAREČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá rodinou. Popisuje jednotlivé typy rodin, jejich klady a zápory. Základně se zmiňuji o funkcích rodiny a stručně charakterizuji orhrožené rodiny. V druhé kapitole popisuji vliv otcovství a mateřství na dítě.Dále se věnuji důvodům vedoucím k neúplnosti rodiny - úmrtí rodiče a rozvod. Zabývám se péčí o dítě i o rizika vlivu výchovy jedním rodičem. Dalším tématem je doplněná rodina, tedy noví partneři či partnerky biologických rodičů. Práci úzavírám několika typy výchovných stylů.
Státní sociální podpora ve vztahu k matkám samoživitelkám
BÁRTEK, Lukáš
Práce si klade za cíl přehledně popsat současný systém státní sociální podpory a představit jednotlivé dávky, podmínky jejich nároku a jejich výši.Součástí práce je jak právě platná právní úprava, tak i změny jednotlivých dávek, které přináší novela zákona 117/95 Sb. o státní sociální podpoře s platností od 1.1.2008. Dále se zaměřuje na neúplné rodiny, zvláště pak na fenomén tzv. matek samoživitelek. Pokouší se popsat specifika, která jsou typická pro tuto skupinu žadatelů dávek státní sociální podpory a zmapovat problémy a rizika se kterými se musí ženy samoživitelky při výchově svých dětí potýkat.Práce rovněž popisuje různé důvody, které nejčastěji vedou ženy k výchově dítěte bez partnera a reflektuje současný pohled společnosti na tuto znevýhodněnou skupinu obyvatel. Dále si klade otázku, zda je stávající model konstrukce dávek, schopný adekvátně kompenzovat znevýhodnění těchto žen, jak v rovině ekonomicko-zabezpečovací, tak i sociální.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.