Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Minoritský klášter
Jihomoravské muzeum ve Znojmě
Propagační skládačka seznamuje návštěvníky města Znojma s objektem minoritského kláštera, jeho historií a současnými muzejními expozicemi, které jsou v něm umístěny.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Problematika filosofických kontextů živé a neživé přírody na stránkách časopisu Vesmír (2000-2010)
HUDATZKÁ, Kristina
Cílem této bakalářské práce je poskytnout přehled filosofických témat v přírodovědeckém časopise Vesmír v období 2000-2010, týkající se živé a neživé přírody. Motivací k výběru tohoto téma byla skutečnost, že mu v literatuře není věnována dostatečná pozornost. První část se věnuje přírodovědeckému časopisu Vesmír historii, významným osobnostem a charakteristice ve zmiňovaném, zkoumaném období. Další, hlavní část je zaměřena na rozbor zkoumaných článků včetně představení jejich autorů. Provedenou analýzou jsem dospěla k závěru, že větší pozornost je na stránkách přírodovědeckého časopisu věnována filosofickým aspektům živé přírody. Většina článků se zaměřuje na taková filosofická témata, která se věnují gnoseologickým otázkám. Dále, avšak v menší míře se články zabývají otázkami ontologickými, estetickými, axiologickými, etickými a kosmologickými. Osobní přínos této bakalářské práce shledávám v širším a hlubším způsobu nazírání na okolní svět a přiblížit se tak k pochopení jeho základních principů.
Náměty k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor
KUŘÍMSKÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá tématem výuky neživé přírody místního regionu. Cílem diplomové práce je vypracování vlastního námětu k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor. Součástí projektu jsou různé aktivity zaměřující se na výuku neživé přírody. Teoretická část se věnuje základním principům mezipředmětových vztahů, projektové výuky a terénního cvičení. Součástí je i hodnocení významu mezipředmětových vztahů učiva neživé přírody v rámci RVP ZV. Jedna z kapitol je věnována i fyzicko-geografické charakteristice Novohradských hor. Praktická část je výsledným návrhem projektu.
Zpřístupnění základních geologických procesů žákům 6. třídy ZŠ formou publikace
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit publikaci s geologickou tématikou pro děti ve věku asi 11 12 let, která by mohla být využitelná pro mimoškolní vzdělávání. Výsledkem byla desetistránková černobílá publikace o velikosti A4, která může sloužit i ve formě jednotlivých pracovních listů. Publikace byla otestována na skupině 87 dětí. Větší části dětí se publikace líbila, ale část z nich ji označila za příliš dětinskou. Proto se nabízí otázka, zda v příští práci nevyzkoušet publikaci na skupině mladších dětí.
Srovnání úrovně znalostí geologie na nižších gymnáziích a 2. stupni základních škol v Českých Budějovicích
ŠÍREK, Vladimír
Předkládaná bakalářská práce se zabývá hodnocením úrovně znalostí neživé přírody u žáků 9. ročníků základních škol a kvart víceletých gymnázií na vybraných školách v Českých Budějovicích. K ověřování úrovně je přistupováno pomocí didaktického testu. Před samotným ověřováním byl nejprve proveden předvýzkum na menším vzorku respondentů a na jehož základě byly upraveny otázky testu, který už byl následně použit ve školách pro účely výzkum. Práce si klade za cíl poodhalení skutečných výsledků žáků na obou vzdělávacích stupních a také možnost poukázat na oblasti ve výuce geologie, s kterými mohou mít žáci potíže. Tato bakalářská práce byla vypracována v rámci projektu GAJU 065/2010/s.
Přírodopisné znalosti žáků 9. tříd městských základních škol
NOVÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol prostřednictvím didaktického testu. Výstupní znalosti z přírodopisu byly testovány u 118 žáků (z toho 67 chlapců a 51 dívek) na Příbramsku a Mirovicku . Nelepších znalostí žáci dosáhli v oblasti zoologie, nejnižších v oblasti neživá příroda. Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách v Brně, na Příbramsku, v Kolíně a v Jižních Čechách.
Latentní znalosti z přírodopisu u žáků končících základní vzdělání
BARTOŇOVÁ, Žaneta
Diplomová práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol a kvarty nižších gymnázií prostřednictvím didaktického testu, který byl vytvořen studentkami (Kokošínská, Slavíčková) Masarykovy univerzity v Brně roku 2009. Výstupní znalosti přírodopisu byly testovány u 302 žáků (z toho 156 chlapců a 146 dívek) v Jihočeském kraji (České Budějovice, Tábor, Soběslav). Srovnávání znalostí přírodopisu bylo prováděno u absolventů základních škol a absolventů nižšího cyklu gymnázia. Respondenti z gymnázií vykazovali lepší znalosti z přírodopisu než žáci 9. ročníků základních škol. Nejvyšší znalosti žáci dosahují v oblasti biologie člověka, nejnižší v oblasti neživá příroda.Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách a nižších gymnázií v Brně (2009) a Středočeském kraji (2009, 2011). Výsledky byly ve všech testovaných regionech srovnatelné a statisticky průkazný rozdíl nebyl prokázán.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.