Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K některým dynamickým vlastnostem parametrických - heteronomních soustav s vnitřními kinematickými vaszbami a větveným tokem výkonu
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Příspěvek se zabývá jednak problematikou vlivu materiálového tlumení v záběru ozubení při normálním a inverzním záběru a účinkem viskózního tlumení v oblasti technologické boční zubové vůle při odskoku zubových profilů, jednak analýzou příčin vzniku míst ostrých nespojitostí v rezonančních charakteristikách, které jsou spojeny s odskoky zubových profilů s rázovými jevy v závislosti na daném rezonančním naladění, době trvání záběru na příslušné tuhostní hladině parametrické tuhostní funkce popř. modifikované tuhostní funkce, včetně fázového posuvu relativního pohybu vůči této tuhostní funkci.
K vlivu tlumení na rázové jevy v záběru ozubení
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Pohybové rovnice nelineární parametrické soustavy s kinematickými dvojicemi s elasticky uloženými ozubenými koly byly sestaveny na základě analytické Lagrangeovy teorie, principu virtuální práce, d´Alembertova principu převedení problému kinetiky na statiku a Lagrangeova principu uvolnění a analyticky řešeny soustavou ekvivalentních nelineárních integrodiferenciálních rovnic s řešícími jádry ve tvaru rozštěpených Greenových rezolvent. Vliv lineárního a nelineárního tlumení v jednotlivých fázích zubového záběru na rázové jevy v záběru ozubení je v tomto příspěvku řešen numerickou simulací v prostředí MATLAB/Simulink.
K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
V rámci vnitřní dynamiky vysokoparametrických převodových soustav s děleným tokem výkonu hrají významnou úlohu rázové jevy, vyvolané většími dynamickými než statickoelastickými deformacemi v záběru ozubení. Způsobují nejen přídavná dynamická zatížení párů zubů v záběru, ale i porušování podmínek existence souvislé nosné a mazací olejové vrstvy, což podmiňuje možnost vzniku polosuchého až suchého tření v záběru s důsledkem vzniku samobuzeného kmitání, a tím i snížení životnosti soukolí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.