Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ANALÝZA SOUČASNÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU PODLE GILLESE LIPOVETSKÉHO A MICHELA MAFFESOLIHO: KOMPARACE A KONFRONTACE VYBRANÝCH TÉMAT, PROBLÉMŮ A KONTROVERZÍ
VOLEK, Jan
Práce analyzuje a srovnává přístupy dvou autorů zabývajících se jevy v soudobé společnosti. Soustřeďuje se převážně na témata životního stylu a hodnot. Klade si otázky týkající se socializace a individualizace společnosti. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části jde o seznámení se základními termíny (postmoderna, životní styl, hodnoty) a jejich vymezení. Druhá část práce je věnována koncepci Gillese Lipovetského. Třetí část se zaměřuje na koncepci Michela Maffesoliho. Ve čtvrté části jde pak o komparaci těchto dvou myšlenkových konceptů, kdy se práce soustředí především na vysledování argumentačních střetů a třecích ploch. Na základě této komparace vyvstávají otázky a myšlenky, které jsou v závěrečné části práce prezentovány.
Kvalitativní výzkum mentálních reprezentací "těla", "emocí" a "mysli" u hudebně zaměřených osobností v zrcadle imaginativních metod
JONÁŠOVÁ, Adéla
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, jaké mentální reprezentace ?těla?, ?emocí? a ?mysli? mají hudebně zaměřené osobnosti. V teoretické části se budu věnovat tématům osobnost, charakter, teorie tělesné konstituce, emoce, myšlení, vědomí, nevědomí a mentální reprezentace. Výzkumným přístupem bude kvalitativní výzkum, ve kterém použiji části zakotvené teorie a otevřené kódování. Způsob sběru dat se uskuteční pomocí imaginačních cvičení a hloubkových rozhovorů.
MOTIVACE K TVOŘIVOSTI A ROZVOJ FANTAZIE U DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ PODLE POHÁDKOVÉHO SVĚTA VÍTĚZSLAVY KLIMTOVÉ
JUSTÝNOVÁ, Lenka
Práce se zabývá motivací, tvořivostí, fantazií a jejím rozvíjením u dětí v mladším školním věku podle pohádkového světa Vítězslavy Klimtové. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou motivace, tvořivost a fantazie. Uvádí možnosti rozvíjení motivace a tvořivosti u žáků. Jedna z kapitol přibližuje výtvarnou tvorbu, další kapitola charakterizuje mladší školní věk, schopnosti a dovednosti u dětí v tomto období. Závěr teoretické části je věnován Vítězslavě Klimtové, její činnosti a pohádkovému světu, který stvořila. Praktická část přibližuje výtvarnou činnost dětí na Základní škole Štěkeň, kde aktivita probíhala. Děti vytvářely svá strašidla z přírodnin a papíru. V závěru práce je zhodnocení, zda se podařilo děti motivovat k tvořivé činnosti. ?
Strom ve fantazijní krajině
NASKOVÁ, Petra
Bakalářská práce na téma Strom ve fantazijní krajině se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá ukotvením motivu stromu jako specifického kulturního a přírodního fenoménu. Dále je práce zaměřena na charakteristiku krajiny jako proměnlivého motivu ve výtvarné tvorbě v kontextu vývoje umění. Text doplňuje obrazová příloha I. Obsahem praktické části je cyklus devíti kreseb provedených uměleckým fixem, dokumentace o průběhu práce je součástí obrazové přílohy II. a III.
INTER-AKCE
KRAUSOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá tématem interakce z pohledu učitele a výtvarníka. Teoretická část obsahuje vybrané pedagogicko-psychologické pohledy na interakci, doplněné o sociologický pohled v kontextu proměn současného komunikačního světa dle Johna Thompsona. V praktické části se zužuje na interakci cíleně využívající hmat a taktilní vnímání výtvarných artefaktů. Reálný impuls vychází z díla Jana Švankmajera a interaktivních výstav Petra Nikla. Výsledkem práce je vytvoření souboru interaktivních, vizuálně haptických objektů, určených k prezentaci formou samostatné výstavy.
Fantasy - teorie žánru a jeho edukační aspekty
HOKR, Boris
Tato diplomová práce se zabývá podstatou žánru fantasy ve světovém i zahraničním kontextu, stejně jako možnostmi jeho didaktického využití. Cíle je dokázat, že fantasy má svou historii a místo v literárních dějinách, že může obohatit své čtenáře v rovině estetické, vědomostní, zkušenostní a zážitkové. Zároveň si práce klade za cíl popsat pozici fantasy v tzv. fantastice. Úvodní část práce blíže osvětluje pojem fantasy, nabízí přehled historie žánru a jeho současné rozčlenění. V dalších kapitolách je fantasy představena jakožto žánr schopný adaptace i na mimoliterární oblasti současné kultury, fantasy jakožto zdroj poznání a sebevýchovy v životě mladých lidí a nabízí i podrobnější zastavení u české podoby žánru s přihlédnutím ke styčným i rozlišovacím bodům oproti fantasy světové (převážně anglo-americké). Didaktický potenciál je vždy v příslušných pasážích vyzdvihnut a zcela je mu věnována čtvrtá až šestá kapitola. Závěr přináší výsledky výzkumu zaměřeného na žánr fantasy.
Vybrané druhy imaginativních technik a jejich využití v seberozvoji člověka
ŠALANDOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se věnuje popisu a možnosti uplatnění vybraných technik imaginace v oblasti seberozvoje jedince. Teoretická část se zabývá samotným pojmem imaginace, jejím vztahem k fantazii, uplatnění při tvorbě symbolů a v procesu denního snění. Dále se zaměřuje na léčebnou funkci imaginativních technik, jejich historii, významné představitele a podobné výzkumy na toto téma již provedené. Praktická část si pokládá otázku, jakým způsobem ovlivňuje aplikace vybraných imaginativních technik rozvoj sebepoznání a sebeprožívání jedince. Kvalitativním způsobem je u respondentů sledováno a v závěrečných výsledcích prezentováno subjektivní prožívání imaginativních cvičení, rozvoj ve schopnosti si představovat, vliv imaginace na prožívání a chování týkající se běžného života, postoj k sobě a k druhým a následný vhled do souvislostí obsahů imaginace a jejich životní reality. Zjištěné výsledky mohou být podkladem k případnému budoucímu výzkumu podporujícímu význam seminářů imaginací pro studenty vysokých škol.
Spontánní dětská hra a její proměny
KOŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce upozorňuje na proměny spontánních dětských her související s proměnami společnosti a požadavky kladenými na současné děti. Teoretická část je zaměřena na základní znaky, specifika a druhy her. Zabývá se pojmem volná hra a hračkou, jako nástrojem volné hry. Definuje pojem {\clqq}dětství`` v souvislosti s riziky, která se v současnosti k tomuto životnímu období přidružují. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum proměn spontánních her současných dětí, jejich rodičů a prarodičů.
Sbírka nestandardních typů úloh pro výuku matematiky na 1. stupni ZŠ
BABÁKOVÁ, Veronika
( anotace) Cílem této diplomové práce je vytvořit pomocný materiál pro učitele na 1. stupni ZŠ, v němž by našli ucelený přehled nestandardních typů úloh s náměty a inspirací pro výuku matematiky v souladu s požadavky RVP ZV (oblast {\clqq}Nestandardní aplikační úlohy a problémy``) Celá diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí. První částí je část teoretická, která obsahuje hlavní myšlenky RVP ZV vzhledem k tématu mé práce, analýzu dostupných učebnic a kapitolu o matematických soutěžích. Druhou částí je klasifikace nestandardních typů úloh s ukázkami žákovských řešení. Poslední část diplomové práce tvoří sbírka nestandardních typů úloh.
Narativní paměť
Čermák, Ivo
Autor se v příspěvku věnuje vztahu mezi autobiografickou pamětí a narativním já. Dovozuje, jak narativní myšlení konfiguruje a refiguruje naši inkoherentní zkušenost, přináší jazyk a řád příběhu, napomáhá tvorbě významu událostí životního příběhu. Navrhuje koncept narativní paměti, v níž uchovávané vzpomínky mají takovou podobu, aby mohly být vybaveny jako příběh nebo jeho sekvence. Vyprávění je v této perspektivě chápáno jako akt imaginace, který je nezbytně přítomný v procesu neustálého hledání vlastní identity. Autobiografická a narativní paměť jsou podmínkou tohoto procesu. Studie je též pokusem o odlišení narativní a autobiografické paměti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.