Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 896 záznamů.  začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Kontakt biologické rodiny s dětmi svěřenými do pěstounské péče
DYTRICHOVÁ, Eva
Cílem práce bylo zmapovat postoj pěstounů Jihočeského kraje, k otázce kontaktů dítěte biologickou rodinou a dále zjistit, u jakého počtu dětí je styk s rodinou realizován. Pěstouni odpovídali formou dotazníků na jednotlivé otázky. Bylo zjištěno, že pěstouni projevovali určité obavy ať před příchodem dítěte do rodiny či již po zkušenostech z realizovaných kontaktů. Ve většině případů pěstouni umožňují kontakt dětí. Styk může být upraven soudem a nebo se zakládá na dohodě mezi rodičem a pěstounem. Jak vyplynulo z odpovědí pěstounů, pokud dítě pochází z prostředí výrazně patologického, pociťují pěstouni ohrožení na úrovni výchovy ale i ohrožení fyzické. Sama pěstounská péče předpokládá ve většině případů návrat dítěte zpět do původní rodiny. Pěstouni jsou tedy postaveni ve výchově dítěte před nejedním složitým problémem, který musí řešit především v souladu se zájmy dítěte.
Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti
NEZBEDOVÁ, Jana
Celá práce se zabývá integrací Romů do české společnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů, popisuje vztah romské minority a české majority, identitu Romů, sociální vyloučení Romů, integraci Romů a její nástroje. V závěru teoretické části je popsána sociální politika, programy vlády v oblasti integrace Romů. Praktická část obsahuje vyhodnocení rozhovorů se studenty, ve kterých byly zjišťovány názory studentů na integraci Romů do společnosti, na jejich osobní vztah k Romům a pohled studentů coby budoucích sociálních pracovníků na sociální práci s Romy. Výsledky rozhovorů jsou shrnuty v závěrečné diskuzi.
Problematika současné role otce v rodině aneb krize identity otcovství
ŠVEHLOVÁ, Zdeňka
Práce sleduje postavení otce v současné rodině. Vzhledem k emancipaci žen a jejich zrovnoprávnění ve společnosti ztratil otec dominantní postavení v rodině a upadl tak systém patriarchátu. Současný otec tak přišel o prioritu živitele rodiny, protože ženy se také uplatňují na trhu práce a musí tak najít svou novou identitu. Dostává se tak do rozporu mezi tradiční a moderní rolí otce. V práci je popsána jeho pozice za dob patriarchátu a pozice v rodině v současné době, kdy se snaží více zapojit do rodinného života a stát se dětem spíše partnerem než přísnou autoritou. Zároveň je v práci zachyceno, jak je důležité aby byl otec součástí rodiny jak pro vývoj, tak pro pozdější hledání identity u jeho potomků.
Volný čas středoškolské mládeže
VERNEROVÁ, Zdenka
Práce se zabývá problematikou volného času mládeže. První kapitola charakterizuje adolescenci, zejména socializaci a hledání identity adolescenta. Dále je definován volný čas. Ve třetí kapitole je popsán volný čas středoškolské mládeže. Uvedeny jsou nejčastější volnočasové aktivity a zájmy středoškoláků, představy o náplni volného času.
Aspekty etického jednání klientů Doléčovacího centra Prevent v kontextu budování jejich nové identity.
KOREŠ, Jiří
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na proces změny jednání a postojů u klientů, kteří prošli léčbou ze závislosti. Zaměřuji se na etické aspekty těchto změn a jejich vývoj v kontextu budování nové identity klientů. Analyzuji prostředí a služby ve kterých ke změnám dochází, přístupy k léčbě a modely závislostí jako ovlivňující faktory změn. Dále se zabývám pojetím utváření identity ve výzkumu M. Brožové jako procesem změny po léčbě v komunitách a léčebnách. V závěru zkoumám pojetí etiky a jejích součástí jako východiska pro možnost definovat znaky etického jednání v tématech respondentů. Praktická část je sondou do procesu vývoje jednání a postojů u klientů v Doléčovacím centru Prevent. V úvodu představím metody výzkumu, výběr oblastí, výzkumný vzorek a postupy práce. Dále jsou uvedeny jednotlivé rozhovory s respondenty včetně interpretace jednání na pozadí rovin lidské praxe a interpretace změn jednání. V rozhovorech se zaměřuji na vnímání změny samotnými klienty, na jejich představy o svobodě a životních hodnotách.
Rozvinutí a upevnění křesťanských etických hodnot u dětí staršího školního věku prostřednictvím volnočasových aktivit
BRADÁČ, Martin
Práce se zabývá tím, jak lze upevňovat a rozvíjet křesťanské etické hodnoty na dětských táborech. Nejprve se práce zabývá pojmem hodnota a vymezuje křesťanskou etickou hodnotu. Dále popisuje charakteristiku období dospívání a její specifika, k nimž neodmyslitelně patří mravní vývoj, identita a socializace. Následuje rozbor základních mechanismů, které napomáhají při výchově k hodnotám. Další část práce je věnována samotné dramaturgii tábora a her. Na závěr následuje aplikace získaných poznatků na konkrétní přípravu křesťanského tábora, který bude mít zaměření na rozvinutí a upevnění křesťanských etických hodnot. Následuje konkrétní příklad tábora den po dni.
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.
Práce s romskou mládeží v nízkoprahových zařízeních v Českých Budějovicích
HRUBÝ, Filip
Práce je zaměřena na specifika Romů, metodiku práce s romskou mládeží a její využití v českobudějovických nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež.. První kapitola objasňuje, kdo to jsou Romové, jejich původ a stručnou historii. Druhá část charakterizuje specifika romského etnika a bariéry v jejich integraci do společnosti. Ve třetí kapitole jsou popsány klíčové prvky práce s romskou mládeží. Čtvrtá část práce je praktická a snaží se nastínit užívání této metodiky v praxi. Vychází z šetření pomocí dotazníků. Dotazníky vyplňovali pracovníci nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Českých Budějovicích, kteří s Romy přímo pracují.
Hodnotová orientace adolescentů
PAVLŮ, Blanka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současných adolescentů. Skládá se ze dvou částí: 1. Teoretická část navazuje na současnou literaturu a vysvětluje pojmy dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace a sebepojetí. Dále vymezuje období adolescence. Blíže se věnuje i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Práce také krátce popisuje systém současných středních škol. Poslední bod teoretické části se zaměřuje na porovnání determinantů vývoje osobnosti a jejich vlivu na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. 2. Praktická část se opírá o interpretaci výsledků výzkumného šetření, které bylo provedeno u současných maturantů formou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit hodnotové orientace současných adolescentů. Praktická část podává také informace o hodnotových žebříčcích respondentů. Výsledky šetření jsou prezentovány jak celkově, tak jednotlivě, tzn., dle pohlaví, takže vzniká prostor pro srovnávání mezi chlapci a dívkami.
Hodnotová orientace pubescentů
MALÍKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku hodnotové orientace u současných pubescentů. Práce je rozdělena na dvě části: 1. V první, teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou v práci nejvíce využívány. Blíže je vysvětleno období pubescence, tělesný a duševní vývoj. Dále jsou popsány hodnoty a determinanty vývoje osobnosti. 2. Druhá, praktická část, je zaměřena na výzkum, který je založen na sestavení žebříčku hodnot a na dotazníkové metodě. Praktická část zjišťuje postavení daných hodnot u současných pubescentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 896 záznamů.   začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.