Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 896 záznamů.  začátekpředchozí856 - 865dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Význam moderních sociálních sítí v životě dospívající mládeže
PTÁČKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá vlivem tzv. sociálních sítí na život středoškoláků. Předmětem této práce jsou bezprostřední důsledky užívání sociálních sítí na internetu na každodenní, ?reálný? život současných středoškoláků. Cílem práce bylo cestou kvalitativního výzkumu popsat, jakým způsobem a do jaké míry ovlivňuje členství v sociální síti vnímání sebe sama a svého okolí i do jaké míry může ovlivňovat dospívající mládež. Jako výzkumná metoda bylo použito kvalitativní dotazování a následná analýza získaných dat v souladu se zakotvenou teorií podle Strausse a Corbinové (1999). Provedený výzkum odkrývá rozporuplnou roli sociálních sítí, jako komunikačního prostředku i možnou míru jejich vlivu na současnou dospívající mládež.
Rizikové chování adolescentů a možnosti sekundární prevence v Klatovském regionu
STREJCOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů se zřetelem na možnosti sekundární prevence tohoto chování na Klatovsku. V teoretické části práce je nejprve popsáno celé období adolescence. V návaznosti na vývojové charakteristiky adolescence se další kapitoly zabývají rizikovým chováním a jeho prevencí, zejména prevencí sekundární. Součástí bakalářské práce je výzkumná sonda, jejímž hlavním cílem je zjistit dostatek institucí a odborníků státní i nestátní v Klatovském regionu, na které se školy mohou obrátit či odkázat své studenty a jejich zákonné zástupce s žádostí o pomoc při řešení rizikového chování. Výzkumná sonda je realizována formou písemného dotazování na středních školách v Klatovském regionu. Prezentace zjištěných výsledků s následnou diskusí jsou uvedeny v praktické části práce.
Sociální identita rodiny s dítětem s postižením
TOMÁŠKOVÁ, Romana
Rodina hraje v životě každého člověka velice důležitou roli a tím spíše, pokud se jedná o dítě se zdravotním postižením. Narození dítěte s postižením je příčinou toho, že se určitým způsobem změní životní styl rodiny, protože musí být přizpůsoben jeho možnostem a potřebám. Na základě své bakalářské práce jsem proto chtěla přiblížit komplikovaný proces vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte a proces nalézání nové, odlišné sociální identity, což je i mým hlavním cílem. Teoretická část této práce vysvětluje pojem slova dítě, osoba se zdravotním postižením, identita, rodina. Rozděluje základní typy zdravotního postižení, též uvádí typologie rodiny a její funkce. Je zde popsán nejen složitý a komplikovaný proces vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte, ale také změny rodičovských postojů a základních psychických potřeb v závislosti na postižení dítěte. Dále se věnuje vztahu dítěte ke svému postižení, socializaci a v neposlední řadě i ranné péči. Samotný výzkum byl proveden metodou kvalitativního výzkumu, technikou polořízeného rozhovoru. V rámci výzkumu byly prováděny rozhovory s rodiči dětí s různým stupněm a typem zdravotního postižení. Výzkum poskytl informace o důležitých úskalích v životě rodin s dětmi se zdravotním postižením. Výsledky mé práce mohou sloužit k lepší orientovanosti v tom, jak se vyrovnat s narozením postiženého dítěte a také k tomu, aby rodina s dítětem se zdravotním postižením dobře fungovala. Mohou být také podkladem pro další studie a výzkumy v této oblasti.
Hodnotová orientace adolescentů
ČECHOVÁ, Lucie
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický se zaměřením především na hodnotovou orientaci dospívající mládeže v atmosféře současné střední školy v ČR. První část práce se soustřeďuje na vymezení pojmů dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace, sebepojetí. Dále specifikuje jednotlivá období adolescence. Pozornost je věnována také sociálním a psychologických charakteristikám adolescentů. Vystihuje podstatu středoškolského vzdělávání. Posledním bodem teoretické části je porovnání determinant vývoje osobnosti a jejich vliv na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. V praktické části používám metodu dotazníku a pro závěrečné zpracování metody statistické. Získané údaje slouží k porovnání žebříčku hodnot studentů prvního a závěrečného ročníku na gymnáziu, střední odborné škole a středním odborném učilišti. Dále zjišťuji, zda se hodnotová orientace studentů liší i v souvislosti s typem střední školy.
AUTOIDENTIFIKACE A SEBEREALIZACE ČLOVĚKA V BOHU
KRCHŇAVÁ, Klára
Práce popisuje náboženskou konverzi člověka jako proces obrácení/příklonu jeho života k Bohu. Konverze je zde chápána jako proces utváření nové identity. První část se věnuje pohledu na život člověka bez Boha skrze tři různé obory - psychologie, sociologie a teologie. Hledisko psychologie ukazuje možné roviny autoidentifikace člověka a touhu po vlastní seberealizaci. Sociologie nám poskytuje reflexi sociologických výzkumů současné sekularizované společnosti. Teologie se snaží vysvětlit možné příčiny sekularizace a odklon od institucionalizovaného náboženství v České republice. Druhá část shrnuje problematiku života člověka s Bohem. Ve vztahu k předchozí kapitole chápu druhou část jako pohled na život konvertity. Psychologie ukazuje na možná úskalí konverze v psychických procesech prožívání člověka. Sociologická podkapitola sleduje především dvě linie průběhu konverze - "drift model" a "brainwashing model". Teologický pohled ukazuje průběh křesťanské iniciace mladého člověka. Závěrečná část se zabývá procesem identifikace člověka s církví.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
Subkultura mládeže v online prostředí
SUCHANOVÁ, Jana
Internet se během posledních deseti let stal významným informačním a komunikačním prostředkem všech věkových a sociálních skupin společnosti, specifické postavení má však mezi mladšími generacemi. Diplomová práce pojímá internet jako virtuální prostředí, které podporuje vznik nových subkultur mládeže a usnadňuje komunikaci subkultur stávajících. Teoretická část vymezuje základní pojmy a koncepty (mládež, socializace, identita, kultura, subkultura, kontrakultura), které souvisejí s orientací ve zkoumaném prostředí. Dále charakterizuje virtuální prostředí, počítačové hry a psychosociální aspekty těchto světů. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumném šetření (hloubkové rozhovory) subkultury hráčů online počítačových her. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracována na základě metod zakotvené teorie.
Význam identity v profesi sestry a jejího vlivu na kvalitu péče
DRÁBKOVÁ, Kateřina
Povolání sestry patří mezi pomáhající profese, které jsou typické svým velkým zatížením po stránce psychické i fyzické. Sestry, které vystudovaly vysokou školu nastupují do praxe psychicky i fyzicky vyzrálejší a přístup k pacientům i poskytovaná péče může být kvalitnější než u sester se středoškolským vzděláním. Při poskytování péče musí sestry spolupracovat s lékaři, ale i s ostatním zdravotnickým personálem. Z důvodu nedostatku personálu přebírají sestry povinnosti za jiné členy týmu, což mohou pociťovat jako omezení při naplňování své profesní identity. Toto omezení se může odrazit i na kvalitě jimi poskytované péče. Často se stává, že sestra nemůže naplnit svou profesní identitu z důvodu tlaku rodiny, která vyžaduje splnění svých požadavků před naplněním profesní identity sestry. Cílem výzkumu bylo zjistit jednak představu sester, ale i příslušníků rodiny o profesní identitě sestry. Cíle bylo dosaženo.Výzkum byl uskutečněn ve dvou fázích. První fáze byla realizována pomocí rozhovorů se šesti sestrami různého věku s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Druhá fáze byla uskutečněna pomocí kvantitativního šetření dotazníkovou metodou ve zdravotnických zařízeních v Písku, Českých Budějovicích a v Plzni. Výsledky z výzkumu mohou být využity v rámci kvalifikačního i celoživotního vzdělávání sester k posílení jejich identifikace s profesí.
Křesťanská výchova dívek: Feministická teorie v křesťanství nebo výraz nového hledání pohlavní identity?
MÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem feminismu jako nové teorie, která ovlivňuje křesťanskou výchovu dívek Celá práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. První část slouží jako teoretická základna, která se zabývá tématy jako jsou: vývoj feminismu ve světě i v České republice, pronikání feministických myšlenek do křesťanství a konsekventně také vznik feministické teologie. Svým zacílením se tato část omezuje na prostředí římskokatolické církve, kde se zvláště zaměřuje na roli ženy v církvi. Druhý oddíl této práce je praktický. Sestává se z kvalitativního výzkumu, který zkoumá místo žen v církvi jak je prezentováno v učebnicích náboženské výchovy, které jsou v současnosti využívány v základním školství (1. {--} 9. třída ZŠ) České republiky. Pro zmíněný výzkum byla použita metoda obsahové analýzy. Tato část práce zkoumá feministické elementy ve zkoumaných učebnicích a pokouší se o identifikaci skutečné role žen v církvi.
Identita v kontextu trávení volného času vietnamské mládeže
BIEBERLE, Jaroslava
Práce pojednává o identitě národnostních menšin z hlediska psychologie, interkulturní psychologie, sociální psychologie, a je zaměřena na specifika vietnamské etnicity v českém prostředí. Jsou zde také uvedené příležitosti volného času k rozvoji osobního potenciálu mladých Vietnamců. Práce se snaží zmapovat využití oblasti volného času u vietnamské mládeže v České republice s ohledem na etnickou identitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 896 záznamů.   začátekpředchozí856 - 865dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.