Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mamoci
Mojsl, Nikola ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci ztvárňuji fiktivní fantaskní kmen Mamoků, který tvořím za pomoci hyperrealistický postupů v kombinaci s expresivními prvky. Tímto způsobem následně vzniká velmi netradiční expozice, ve které se skloubí realita s fikcí a fantazií. Práce se skládá ze čtyř plastik, které následně tvoří dva rozličné příběhy.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Využití digitálních grafických technik v médiu malby
BARTŮŠKOVÁ, Sally
Diplomová práce na téma využití digitálních grafických technik v médiu malby se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled problematiky nových médií. Zabývá se vznikem a vývojem post-internetového umění. Práce je doplněna o základní témata tohoto směru, techniku a možnosti zobrazení. V textu jsou zmiňováni nejznámější světoví umělci a výstavy. Dále se věnuje hyperrealismu a jeho společnými znaky s post-internetem. Jako součást praktické části jsou tři grafické návrhy vytvořené v digitálním grafickém programu Adobe Photoshop. Dva z nich byly následně hyperrealisticky přemalovány olejovými barvami na plátno. Práce obsahuje obrazový materiál dokumentující celý proces realizace.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Mamoci
Mojsl, Nikola ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci ztvárňuji fiktivní fantaskní kmen Mamoků, který tvořím za pomoci hyperrealistický postupů v kombinaci s expresivními prvky. Tímto způsobem následně vzniká velmi netradiční expozice, ve které se skloubí realita s fikcí a fantazií. Práce se skládá ze čtyř plastik, které následně tvoří dva rozličné příběhy.
Hyperrealistické tendence v tvorbě Theodora Pištěka
DOUBRAVOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá jednou z výrazných tvůrčích etap českého malíře Theodora Pištěka. Ten v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století vytváří malby se silným hyperrealistickým rukopisem. Práce se zaměřuje na otázku východisek a vlivů, které mohly vést k tomuto způsobu Pištěkovy tvorby. K této analýze jsou použity komparace s díly amerických hyperrealistů, ale také srovnání s českými současníky autora. Bakalářská práce se snaží na základě srovnání definovat základní principy a výtvarná témata Pištěkovy hyperrealistické tvorby. Součástí je pokus o srovnání Pištěkových děl s obrazy několika vybraných autorů z Pištěkovy generace. V závěru práce je poukázáno na postavení hyperrealistické tvorby na současné české výtvarné scéně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.