Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výroba prototypového odlitku hliníkového rotoru se zálitkem pomocí technologie přesného odlévání
Záviský, Matěj ; Jelínek, Radim (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na výrobu hliníkových odlitků s ocelovými zálitky pomocí hybridního přesného lití za použití aditivních technologií. Hlavním cílem je analyzovat možnosti výroby a kvalitu odlitku, s důrazem na problematiku praskání skořepiny při vypalování modelu za vysokých teplot. Práce se zabývá inovativními postupy v oblasti přesného lití a optimalizace procesů pro dosažení pevné metalurgické vazby mezi materiály. Využití bimetalických součástí lze použít pro dosažení optimálního výkonu konkrétní aplikace a strukturální integritu v různých odvětvích průmyslu. Ke zlepšení výsledné kvality odlitku také přispělo využití digitálních technologií a simulačních softwarů.
Výroba odlitku optimalizovaného čela válce pneumatického pohonu
Bouchner, Jan ; Záděra, Antonín (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na výrobou součásti pneumatického obvodu metodou hybridní technologie přesného lití. Tato metoda je kombinací přesného lití a aditivních technologií. Vyrobená součást, zvaná čelo válce, je určena k přívodu stlačeného vzduchu do pneumatického pohonu závodního vozu. Tvarově složitý návrh geometrie této součásti vznikl optimalizací z pohledu proudění. Tento návrh byl dodán Pneumobil racing teamem Brno. V práci je dále obsažena technologická rozvaha zohledňující směr tuhnutí, na základě které byla upravena dodaná geometrie. Vyrobitelnost součásti zde byla ověřena za pomoci numerické simulace v prostředí ProCAST. Práce je dále věnována tisku spalitelného modelu zhotoveného technologií fused deposition modeling. Tento spalitelný model byl použit při výrobě keramické skořepiny, do které byl zhotoven odlitek ze slitiny hliníku AlSi10Mg. Součást musela po obrobení a následné montáži splnit také požadavky na těsnost. Těsnost je zde posuzována jako pokles tlaku v uzavřeném obvodu měřený v čase. Dále byl zkoumán vliv vyrobené součásti na vlastnosti závodního vozu ve vztahu k původní geometrii. Srovnání je provedeno na základě měření otáček kol závodního vozu v nezatíženém stavu. Výstupem práce je zhotovená funkční součást, jež validuje výsledky vědeckého článku vydaného Pneumobil racing teamem Brno.
Optimalizace vlastností 3D tištěných modelů pro technologii lití do keramických skořepin
Štěpán, Radim ; Horáček, Milan (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací 3D tištěných modelů pro technologii lití do keramických skořepin. V práci je popsána hybridní technologie přesného lití a ucelený proces výroby keramických skořepin. Během vytavování 3D tištěných modelů vzniká problematika praskání skořepiny. Ta je řešena optimalizací tištěného modelu - množstvím vnitřní výplně modelu a odvzdušněním dutiny modelu. Optimalizované parametry byly úspěšně ověřeny na praktickém modelu kříže meče.
Optimalizace vlastností 3D tištěných modelů pro technologii lití do keramických skořepin
Štěpán, Radim ; Horáček, Milan (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací 3D tištěných modelů pro technologii lití do keramických skořepin. V práci je popsána hybridní technologie přesného lití a ucelený proces výroby keramických skořepin. Během vytavování 3D tištěných modelů vzniká problematika praskání skořepiny. Ta je řešena optimalizací tištěného modelu - množstvím vnitřní výplně modelu a odvzdušněním dutiny modelu. Optimalizované parametry byly úspěšně ověřeny na praktickém modelu kříže meče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.