Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Všichni kolem nich jsou nepřátelé" - Češi a Češky v izraelském dobrovolnickém programu Sar-El
Zelinka, Martin ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá izraelským dobrovolnickým programem Sar-El, který zahrnuje službu beze zbraně na izraelských vojenských základnách v uniformě izraelských obranných sil (IDF), a historickou subjektivitou jeho účastnic a účastníků. Autor pomocí metody orální historie rekonstruuje podobu dílčích aspektů programu a táže se po historické subjektivitě narátorek a narátorů z post-pozitivistické perspektivy. Věnuje se vnímání času a prostoru na základně, pracovním činnostem vykonávaným dobrovolníky, jejich vztahům s příslušníky IDF, gamifikaci služby nebo obrazům nepřítele. V části věnované historické subjektivitě autor analyzuje narace spojené s rodinnou historií, holokaustem, československou zbrojní pomocí Izraeli, německo-židovskými vztahy nebo literární a audiovizuální tvorbou. V závěru práce odpovídá diplomant na otázky týkající se subjektivní zkušenosti dobrovolníků a jejich vnímání programu.
Through the eyes of ex-Yugoslav FAMU student and film director: Experience of film culture in Czechoslovakia and Yugoslavia during the period of socialist dictatorship
Vuksan, Martina ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Tato práce se zabývá studiem československé a jugoslávské kinematografie během socialistické diktatury mezi lety 1960 a 1970. Jako hlavní zdroj informací jsem si vybrala vypravěče, který obě tyto kultury zažil. Mým hlavním cílem je komparativní analýza obou těchto filmových kultur a hledání odpovědí na otázky, jež mohou být předány pouze v mluvené podobě. Snažila jsem se popsat jak podobnosti, tak rozdíly mezi oběma zkoumanými kulturami, dále objevit vztah mezi Československem a Jugoslávií, který tyto kultury buď stmeloval nebo ještě více rozděloval. V neposlední řadě jsem se pokusila předat svůj subjektvní pohled na socioekonomické poměry, pod jejichž taktovkou zmíněné filmové kultury vznikly a poté zanikly spolu se socialistickým režimem. Zvláštní pozornosti se bude těšit historická subjektivita a její vliv na kulturu a paměť. Klíčová slova: Socialistický film, Nová vlna, Jugoslávie, Československo, FAMU, orální historie, historická subjektivita

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.