Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu jednotlivých harmonických složek nebo formantových oblastí na vjem barvy zvuku
Klimeš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem barvy zvuku. Byla vytvořena aplikace s dotazníkem, ve kterém respondenti posuzovali celkem 29 vzorků na různých bipolárních škálách. Vzorky byly buď vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo vytvořeny upravením hudebních nástrojů. Cílem bylo zkoumat, jak a jaké kombinace vyšších harmonických složek ovlivňují vjem barvy zvuku. Experiment je založen na metodě sémantického diferenciálu. Vzorky byly rozděleny do několika skupin a v rámci těchto skupin porovnány a dány do souvislosti s předpokládaným vjemem barev.
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Efektový zesilovač pro elektrickou kytaru
Kočiš, Martin ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato semestrální práce v první části stručně popisuje vnímání harmonických frekvenčních složek lidským uchem, v druhé části se zaměřuje na účel kytarových efektů a přehled obvyklých typů, se kterými se lze na trhu setkat. V třetí části následuje bližší seznámení s principem funkce efektů vybraných k realizaci, popis návrhu, simulace v časové a frekvenční oblasti a příp. představení nerealizovaného řešení. Celé zařízení obsahuje vstupní horní propust s napěťovým sledovačem, budič, zkreslující a nezkreslující zesilovač, efekt pro posuv audio signálu o oktávu výše, zpožďovací linku, výstupní napěťový sledovač s dolní propustí a napájecí zdroj pro tyto obvody. Výběr jednotlivých efektů a jejich ovládacích prvků byl podřízen využití zejména v alternativní rockové hudbě. Návrh se opírá o simulace v prostředí OrCAD PSpice. Ve čtvrté části je popsán proces realizace, měření a konečně v páté části jsou shrnuta fakta a získané poznatky.
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Analýza vlivu jednotlivých harmonických složek nebo formantových oblastí na vjem barvy zvuku
Klimeš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem barvy zvuku. Byla vytvořena aplikace s dotazníkem, ve kterém respondenti posuzovali celkem 29 vzorků na různých bipolárních škálách. Vzorky byly buď vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo vytvořeny upravením hudebních nástrojů. Cílem bylo zkoumat, jak a jaké kombinace vyšších harmonických složek ovlivňují vjem barvy zvuku. Experiment je založen na metodě sémantického diferenciálu. Vzorky byly rozděleny do několika skupin a v rámci těchto skupin porovnány a dány do souvislosti s předpokládaným vjemem barev.
Efektový zesilovač pro elektrickou kytaru
Kočiš, Martin ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato semestrální práce v první části stručně popisuje vnímání harmonických frekvenčních složek lidským uchem, v druhé části se zaměřuje na účel kytarových efektů a přehled obvyklých typů, se kterými se lze na trhu setkat. V třetí části následuje bližší seznámení s principem funkce efektů vybraných k realizaci, popis návrhu, simulace v časové a frekvenční oblasti a příp. představení nerealizovaného řešení. Celé zařízení obsahuje vstupní horní propust s napěťovým sledovačem, budič, zkreslující a nezkreslující zesilovač, efekt pro posuv audio signálu o oktávu výše, zpožďovací linku, výstupní napěťový sledovač s dolní propustí a napájecí zdroj pro tyto obvody. Výběr jednotlivých efektů a jejich ovládacích prvků byl podřízen využití zejména v alternativní rockové hudbě. Návrh se opírá o simulace v prostředí OrCAD PSpice. Ve čtvrté části je popsán proces realizace, měření a konečně v páté části jsou shrnuta fakta a získané poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.