Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život seniorů a volnočasové aktivity v Domově Modrý kámen v Mnichově Hradišti
Marušková, Jana ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
SHRNUTÍ Téma své práce "Život seniorů a volnočasové aktivity v Domově Modrý kámen v Mnichově Hradišti" jsem zvolila proto, abych poznala, jak jsou senioři se svým životem v tomto zařízení spokojeni a jak tráví svůj volný čas. Při psaní práce jsem vycházela ze svých zkušeností, studia, odborných knih a internetových zdrojů. V praktické části jsem zvolila metody kvalitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření, polostan- dardizovaného rozhovoru a pozorování klientů. Podařilo se mi přiblížit Domov Modrý kámen a zjistit názory klientů a zaměstnanců na aktivizační programy a volnočasové akti- vity. Myslím, že klientům v domově je poskytována veškerá péče na vysoké úrovni, mo- hou si vybrat z široké nabídky aktivit a tak trávit volný čas smysluplně. Klienti jsou zde spokojeni. Zaměstnanci se snaží o to, aby senioři prožili důstojné stáří.
Mezilidské vztahy v domově pro seniory
ZACHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá interpersonálními vztahy v rezidenčním zařízení- domově pro seniory v Českých Budějovicích. I vzhledem k nárůstu počtu seniorů v populaci nabývá toto téma stále větší důležitosti, přesto mu není věnováno tolik pozornosti. Cílem práce je osvětlit život a především oblast mezilidských vztahů seniorů v rezidenčním zařízení. V teoretické části jsou popsány hlavní změny spojené se stárnutím, pohledy na stáří, aktivní stárnutí a životní styl seniorů. Praktická část obsahuje rozhovory s konkrétními obyvateli domova pro seniory. Pro sběr dat byla použita forma polostrukturovaného rozhovoru. Šetření zjišťuje, jak senioři v konkrétním rezidenčním zařízení vnímají mezilidské vztahy mezi uživateli i mezi uživateli a personálem, zaměřuje se také na vztahy klientů se svými rodinami a přáteli.
Komunikace jako nástroj aktivizace seniorů v institucích pečujících o seniory
KLIMKOVÁ, Lenka
Komunikace je jedna z nejdůležitějších potřeb člověka v jakémkoliv věku. Dobrá komunikace je základem dobrého vztahu mezi zdravotnickým personálem a klienty. Její pomocí navodíme příjemnou atmosféru v domově pro seniory, můžeme ovlivnit psychický stav klientů a napomáhá ke zmírnění fyzických potíží. Cílem mé práce byla charakteristika zásad úspěšné komunikace se seniory ve zdravotně sociálních zařízeních uplatňovaných v rámci komplexně pojaté péče o klienty, včetně volnočasových aktivit v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích a Domově seniorů Mistra Křišťana v Prachaticích. První hypotéza říká, že k základním všeobecným zásadám účinné komunikace se seniory uplatňovaným v rámci péče o klienty zdravotně sociálních zařízení patří zainteresovaný, osobní vztah pracovníků ke klientovi, akceptování jeho osobnosti, empatie a naslouchání, vytváření ovzduší přátelství a optimismu, ocenění a pochvala klientovy snahy a úsilí,atp. Tato hypotéza se mým výzkumem potvrdila. Druhá hypotéza říká, že významnou roli v aktivizaci seniorů, klientů zdravotně sociálních zařízení hrají komunikační metody uplatňované v rámci volnočasových aktivit, zábavně-terapeutických technik a animačních her zaměřených na povzbuzení, motivaci a empowerment klientů. Tato hypotéza se potvrdila, obě instituce nabízejí dostatek volnočasových aktivit zaměřených především na komunikaci, povzbuzení a motivaci klientů. Pracovníci si uvědomují, že nynější komunikace není zcela ideální, se seniory nejvíce komunikují při zdravotně ošetřovatelské péči a potřebovali by na ni více času. Senioři si avšak důvody toho, proč pracovníci nemají dostatek času uvědomují a chápou. Informace potřebné pro praktickou část bakalářské práce jsem získávala pomocí kvantitativně orientovaného průzkumu vycházejícího ze skupinového strukturovaného pohovoru a využívajícího především řízeného rozhovoru a metodou analýzy dokumentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.