Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení úrovně motoriky dětí staršího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole.
ŽÁNOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce je zmapovat úroveň motorické výkonnosti u dětí na prvním stupni ZŠ Pohůrecká, zjistit současný stav motoriky dětí a porovnat tento stav s průměrem. V této práci autorka zjišťuje úroveň motorických schopností dětí staršího školního věku od 11 do 12 let za pomoci testů zkoumajících úroveň jemné a hrubé motoriky. Tyto testové úlohy jsou realizovány na jedincích v období pubescence, ve kterém testovaní prochází rychlým fyzickým i psychickým vývojem, jenž má mimo jiné velký vliv také na množství jeho vykonávané pohybové aktivity. Díky této testové baterii zjistíme, jestli mají dívky zvýšené riziko motorických obtíží. V samotném závěru také porovnáme a zhodnotíme námi naměřená data s daty z jiné diplomové práce na toto téma.
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.
Práce s papírem v mateřské škole
JIRÁSKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o historii výroby a výrobě papíru dnes. Popisuje jeho druhy, vlastnosti a formáty využívané v mateřských školách pro výtvarnou výchovu dětí předškolního věku. V další části se práce zabývá vývojem hrubé a jemné motoriky, metodami a organizací výtvarných činností. Praktická část práce nabízí konkrétní příklady využití různých druhů papíru v mateřské škole.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí s příznaky hyperaktivity
ŠMÍDOVÁ, Kateřina
Grafomotorika je soubor pohybových dovedností v grafické oblasti. Její rozvoj je závislý na celkové úrovni psychomotorického vývoje, zejména hrubé a jemné motoriky. Hyperaktivita znamená nadměrné nutkání k činnosti, nadměrné pohyby. Velmi často se proto u dětí, které mají příznaky hyperaktivity, vyskytují problémy s některou oblastí psychomotoriky. Cílem práce bylo zjistit, nakolik úroveň rozvoje grafomotoriky ovlivňuje u hyperaktivních dětí odklad školní docházky a také jak se mateřské školy věnují u těchto dětí rozvoji jemné a hrubé motoriky. Oba cíle byly splněny. Teoretická část práce se zabývá podrobným popisem problematiky, snaží se podat ucelený přehled o tématu. Výzkumná část je tvořena integrovaným výzkumem. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí řízených rozhovorů se zástupci mateřských škol. Rozhovor byl zaznamenáván písemně a následně analyzován a zpracován do tabulek. Kvantitativní část výzkumu byla postavena na sběru dat pomocí dotazníků a na následné analýze dat. Výsledky byly zpracovány do grafů. Dotazníky byly celkem dva, oba anonymní. Jeden byl určen pro pedagogické pracovníky mateřských škol, zaměřoval se na zachycení dětí s příznaky hyperaktivity a orientační posouzení úrovně jejich psychomotorického vývoje. Druhý dotazník vyplňovali rodiče dětí, které byly pedagogy uvedeny jako hyperaktivní. Zjišťoval úroveň hrubé i jemné motoriky, grafomotoriky a případný odklad (i zvažovaný) školní docházky. Byly stanoveny dvě hypotézy. Výzkum obě hypotézy potvrdil. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že nedostatky v rozvoji grafomotoriky u předškolních dětí jsou závislé na rozvoji hrubé motoriky a koordinace a že u hyperaktivních dětí jsou v těchto oblastech větší nedostatky. V předškolním věku by se proto měl psychomotorický vývoj, hlavně pohybová koordinace, hrubá a jemná motorika, cíleně podporovat a rozvíjet. Tím lze zvláště u hyperaktivních dětí předejít problémům s grafomotorikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.