Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Číslo jako veličina v prostředí Vláčky v 1. a 2. ročníku ZŠ
Nachtmannová, Iveta ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na úlohy z prostředí Vláčky, jakožto jedno z izolovaných prostředí v matematice prvního stupně základních škol vyučované podle rozpracované metodiky pana prof. RNDr. Milana Hejného, CSc.. V teoretické části diplomové práce jsou objasněny principy a pojetí Hejného metodiky, důležitost izolovaných prostředí v průběhu budování představ přirozeného čísla u dětí v 1. a |2. ročníku základní školy, je vyzdviženo prostředí Vláčky jako propedeutické prostředí podstatné pro další vzdělávání dle této metody a seznamuje s manipulativní pomůckou pro toto prostředí nezbytnou, s Cuisenairovými hranoly. V teoretické části vysvětleno, které úlohy slouží k zavedení prostředí do vyučování, jsou zde objasněny důležité pojmy tohoto prostředí, popsány jednotlivé typy úloh a jejich gradace, návaznost tohoto prostředí na 3. až 5. ročník ZŠ, a v neposlední řadě jsou zde shromážděny podobné úlohy z různých pracovních sešitů, které se výše uvedenou metodikou nezabývají. Cílem praktické části bylo ověření srozumitelnosti formulací v zadání, prozkoumání žákovských řešitelských strategií a potíží, které se při řešení úloh mohou vyskytnout. Součástí praktické části diplomové práce jsou rovněž popsané vybrané typy úloh, rozbor žákovských řešitelských strategií, snaha o objasnění vzniklých obtíží a...
Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Loulová, Jana ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Prostředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování matematice a o teorii poznávacího procesu žáků. Dále definuje pojem tabulka a práci s ní sleduje v učebnicích matematiky FRAUS s Hejného metodou. Stěžejní jsou zde úlohy z prostředí Stovkové tabulky, které jsou podle typů blíže charakterizovány. Zmíněné jsou i cíle úloh z tohoto prostředí. Taktéž je v teoretické části popsáno, jak se stovková tabulka objevuje v různých učebnicích, materiálech a jiných matematických situacích. V experimentální části jsou popsány tři experimenty, ve kterých jsem při realizaci hledala vhodný způsob zavedení Stovkové tabulky do výuky. Pro experimenty jsem vytvořila několik nových úloh a sledovala jsem, jakými postupy žáci úlohy řeší. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Stovková tabulka, motivace, poznávací proces žáků, tabulka, způsoby řešení úloh, učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ, cesty po stovkové tabulce, součet středově souměrných útvarů, obdélníky na stovkové tabulce
Prostředí Autobus ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Pártl, David ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato práce se zabývá didaktickým matematickým prostředím Autobus realizovaným prostřednictvím úloh v učebnicích Hejný a kolektiv. Problematika je zaměřena na žáky čtvrtého ročníku ZŠ. Nejstěžejnějším bodem v teoretické části je studium postupné gradace úloh v prostředí Autobus od prvního do pátého ročníku ZŠ. Bylo zjištěno, že frekvence úloh v učebnici pro čtvrtý ročník je narušena a na základě tohoto zjištění byl připraven experiment, který doplňoval úlohy v prostředí Autobus tak, aby frekvence byla pravidelná. Praktická část obsahuje přípravu experimentu, ve kterém byly formulovány vlastní navržené úlohy. Ty byly provázány s učivem čtvrtého ročníku ZŠ. Provedením dvou experimentů bylo získáno 262 žákovských řešení, v nichž byly evidovány a následně analyzovány žákovské chyby. To umožnilo formulovat jevy, které mohly být způsobeny narušenou frekvencí úloh v prostředí Autobus v učebnicích Hejný a kolektiv. KLÍČOVÁ SLOVA gradované úlohy, experiment, Hejného vyučovací metoda, didaktické matematické prostředí Autobus, slovní úloha, práce s tabulkou, chyba, aditivní operace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.