Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Binderová, Tereza ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Předkládaná práce zkoumá, jakými způsoby lze přistupovat k individualizaci a diferenciaci žáků na základní škole. Zkoumá použití gradačního parametru na úspěšnost řešení učebních úloh s identickým výukovým cílem - na příkladu kontrafaktuálních kondicionálových souvětí. První, teoretická část shrnuje poznatky z pedagogické, obecnědidaktické a speciálně didaktické perspektivy, a definuje klíčové pojmy učební úloha, gradovaná úloha, gradační parametr. Dále se pokouší nastínit zdroje pro lingvodidaktickém přemýšlení o gradování úloh v českém jazyce. Druhá část představuje metodiku výzkumu, způsob získávání, přepisu a anotace vzorku 15 datasetů. Následně je provedena kvantitativní a kvantitativně-kvalitativní analýza vybraných jevů s ohledem na formální i významové aspekty sesbíraných kontrafaktuálních souvětí. Ukazuje, že přímá interpretace souvislosti výskytu zamýšleného gradačního parametru a úspěšnosti řešení úloh není možná: na individuální úrovni jsou rozdíly v úspěšnosti řešení na gradačním parametru obtížně prokazatelné, skupinově jsou rozdíly prokazatelné jen na formální úrovni.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.