Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kognitivní procesy při taktilním vnímání geometrických těles nevidomými žáky
Kochová, Klára ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Tématem diplomové práce je zkoumání kognitivních procesů (zejména vnímání, představ a myšlení) u nevidomých žáků prostřednictvím experimentů s geometrickými tělesy. Nástrojem experimentu jsou čtyři úlohy (dvě pro jednoho žáka, dvě pro dvojici žáků), které jsou zaznamenány na video, přepsány do písemných protokolů a poté analyzovány. Jako teoretické východisko analýz byl na základě odborné literatury sestaven přehled zapojených (resp. pojmenování deficitních) kognitivních funkcí. Dalšími důležitými teoretickými východisky byly také poznatky z psychologie didaktiky matematiky. V práci jsou z nich obsaženy ty, které se věnují vývoji hmatového vnímání (geometrických těles), vývojovým stádiím vytváření operací dle Piageta, kognitivním mechanismům v matematice a významu komunikace ve výuce matematiky (resp. geometrie). Analýza experimentů zahrnuje pozorování hmatového (taktilního) vnímání, představ, myšlení, kognitivních procesů, řeči a komunikace, popř.jiných jevů podstatných pro konkrétní úlohu.
Kognitivní procesy při taktilním vnímání geometrických těles nevidomými žáky
Kochová, Klára ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Tématem diplomové práce je zkoumání kognitivních procesů (zejména vnímání, představ a myšlení) u nevidomých žáků prostřednictvím experimentů s geometrickými tělesy. Nástrojem experimentu jsou čtyři úlohy (dvě pro jednoho žáka, dvě pro dvojici žáků), které jsou zaznamenány na video, přepsány do písemných protokolů a poté analyzovány. Jako teoretické východisko analýz byl na základě odborné literatury sestaven přehled zapojených (resp. pojmenování deficitních) kognitivních funkcí. Dalšími důležitými teoretickými východisky byly také poznatky z psychologie didaktiky matematiky. V práci jsou z nich obsaženy ty, které se věnují vývoji hmatového vnímání (geometrických těles), vývojovým stádiím vytváření operací dle Piageta, kognitivním mechanismům v matematice a významu komunikace ve výuce matematiky (resp. geometrie). Analýza experimentů zahrnuje pozorování hmatového (taktilního) vnímání, představ, myšlení, kognitivních procesů, řeči a komunikace, popř.jiných jevů podstatných pro konkrétní úlohu.
Konvolut geometrických objektů, jako forma didaktické pomůcky (teoreticko-praktická práce)
VLKOVÁ, Veronika
V teoretické části práce jsou objasněny požadavky na metodické pomůcky. Tyto pomůcky jsou určeny pro děti na základních uměleckých a středních výtvarných školách. Práce se zaobírá metodami výuky, které s vyučujícími pomůckami těsně souvisí např. vnímání smysly, popis a ukázky pomůcek, zprostředkování učiva, logickou stavbu vyučujících hodin apod. Výsledkem je soubor variabilních metodických pomůcek, které zohledňují nabyté poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.