Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dílna pedagoga volného času: Téma dysfunkční rodiny v literatuře pro děti a mládež
STIEBLEROVÁ, Kristýna
Diplomová práce se věnuje tématu dysfunkční rodiny v současné literatuře pro děti a mládež a využití vybraných děl v pedagogice volného času. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a souvislosti vzhledem k tématu práce: (dys)funkční rodina a její vliv na děti předškolního a mladšího školního věku, výchovné cíle pedagogiky volného času a vhodné metody pro práci s textem. V teoretické části jsou představena vybraná literární díla pro děti a mládež s tematikou dysfunkční rodiny. Praktická část je věnována popisu a rozboru poznatků z ověření pracovních listů, včetně popisu vlastní reflexe. Přínosem diplomové práce je v praxi ověřený materiál, tj. soubor pracovních listů, který je určený pro práci pedagoga volného času s dětmi předškolního a mladšího školního věku.
Kvalitativní výzkum rodinných systémů osob se závislostí
NIKODÝMOVÁ, Leona
Bakalářská práce se věnuje problematice rodiny a problematice závislostí. Vysvětluje některé důležité pojmy z oblasti rodiny a z oblasti závislostí obecně. Specificky se pak zabývá závislostí na alkoholu a závislostí na hracích automatech. Cílem bakalářské práce je zjistit, z jakých rodinných prostředí pocházejí osoby se závislostí na alkoholu nebo na výherním automatu a následně vysledovat některé společné znaky (rizikové faktory) v těchto rodinách, které by mohly být jednou z příčin vzniku závislosti.
Subdeprivace a její následky pro školní vývoj dítěte
BÍLÁ, Radmila
Cílem diplomové práce je zorientovat se v subdeprivačních jevech v dnešních zařízeních péče o dítě (dětské domovy, pěstounská péče). Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se psychické deprivace, na vymezení psychických potřeb dítěte a projevů psychické deprivace. Dále se zabývá problematikou dětských domovů, různými druhy náhradní rodinné péče a otázkou nechtěných dětí. Praktická část je zaměřena na cíl práce. Srovnávány jsou zde tři skupiny dětí (děti vyrůstající ve funkční rodině, děti z dětských domovů a děti z pěstounské péče). Jsou zde popsána zjištění, která byla získána použitím vybraných testů a pozorování. V závěru jsou výsledky zhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.