Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace zdravotně znevýhodněných do volnočasových mezinárodních projektů
Velagyiová, Jana ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Tématem Integrace zdravotně znevýhodněných do mezinárodních výměnných projektů bych chtěla upozornit na důležitost integrace zdravotně znevýhodněných nejenom do školských zařízení, kde integrovaní získávají zejména vědomostní vzdělání, ale také do programů, jež se zabývají volným časem dětí a mládeže a do programů, kde probíhá vzdělání neformální a zábavnou cestou. V ČR je nejvíce propracovaná integrace zdravotně znevýhodněných do škol, dle mého názoru je ale třeba věnovat se jí i v jiných oblastech. Dalším bodem, na který ve své práci upozorňuji je, potřeba volného času v životě člověka. Mám na mysli zejména volný čas vyplněný nějakou aktivitou, která je buď zdraví prospěšná, přináší radost nebo je pro danou osobu jinou formou odpočinku. Posledním bodem praktické části je otázka zdravotního znevýhodnění v životě člověka. Praktická část se věnuje programu EU - Mládež v akci, který umožňuje mladým lidem krátkodobě či dlouhodobě vycestovat do zahraničí. V rámci tohoto programu se uskutečňují i mládežnické volnočasové výměny, do kterých lze integrovat i zdravotně znevýhodněné jedince. Také zde líčím, co obnáší mezinárodní výměna. Jsou zde popsané požadavky kladené na účastníky, ale i na organizátory výměny, podmínky, které musí splnit každý žadatel o grant. V úplném závěru jsou jmenované některé organizace...
Geneze volnočasových aktivit u studentů vysokých škol
BAREŠOVÁ, Eliška
V bakalářské práci s názvem "Geneze volnočasových aktivit u studentů vysokých škol." se zabývám vývojem volnočasových aktivit současných vysokoškolských studentů. Toto téma, které se týká volnočasových aktivit dětí a mládeže, narůstá v současné době na důležitosti. V současné době můžeme vidět mnoho dětí a mládeže, kteří tráví svůj volný čas s elektronickými přístroji, což v některých případech může přejít v patologický problém. V teoretické části se zabývám vývojem volného času a proměnami společnosti a vymezím, co pojem volný čas znamená. Zmiňuji funkce volného času, zájmovou činnost a její význam. Dále charakterizuji obsah a funkce výchovy mimo vyučování, faktory, které ovlivňují volný čas, volnočasové instituce a účastníky volnočasových činností. Ve výzkumné části provádím výzkum mezi vysokoškolskými studenty ze Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Výsledky z dotazníkového šetření jsou zaznamenány do jednotlivých grafů. Díky těmto výsledkům zjistím, jak se vyvíjely volnočasové aktivity vysokoškolských studentů od jejich povinné školní docházky po studium na vysoké škole. Dotazníkovým šetřením, které probíhalo mezi vysokoškolskými studenty, si ověřím dvě stanovené hypotézy. Prvním cílem této bakalářské práce je retrospektivní komparace volnočasových aktivit u studentů vysokých škol a druhým cílem je specifikování aktivních a pasivních volnočasových aktivit u studentů v průběhu jejich školní docházky a studia na vysoké škole. Výstup z této bakalářské práce v praxi napomůže k vytvoření koncepce volnočasových aktivit s akcentem na preventivní činnost.
Integrace zdravotně znevýhodněných do volnočasových mezinárodních projektů
Velagyiová, Jana ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Tématem Integrace zdravotně znevýhodněných do mezinárodních výměnných projektů bych chtěla upozornit na důležitost integrace zdravotně znevýhodněných nejenom do školských zařízení, kde integrovaní získávají zejména vědomostní vzdělání, ale také do programů, jež se zabývají volným časem dětí a mládeže a do programů, kde probíhá vzdělání neformální a zábavnou cestou. V ČR je nejvíce propracovaná integrace zdravotně znevýhodněných do škol, dle mého názoru je ale třeba věnovat se jí i v jiných oblastech. Dalším bodem, na který ve své práci upozorňuji je, potřeba volného času v životě člověka. Mám na mysli zejména volný čas vyplněný nějakou aktivitou, která je buď zdraví prospěšná, přináší radost nebo je pro danou osobu jinou formou odpočinku. Posledním bodem praktické části je otázka zdravotního znevýhodnění v životě člověka. Praktická část se věnuje programu EU - Mládež v akci, který umožňuje mladým lidem krátkodobě či dlouhodobě vycestovat do zahraničí. V rámci tohoto programu se uskutečňují i mládežnické volnočasové výměny, do kterých lze integrovat i zdravotně znevýhodněné jedince. Také zde líčím, co obnáší mezinárodní výměna. Jsou zde popsané požadavky kladené na účastníky, ale i na organizátory výměny, podmínky, které musí splnit každý žadatel o grant. V úplném závěru jsou jmenované některé organizace...
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
POŠUSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.