Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití prvků skautingu k socializaci dítěte v mateřské škole
ŠRÁMKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo ověřit prvky skautingu v procesu socializace čtyř - až pětiletých dětí v mateřské škole. Sekundárním cílem bylo vytvořit intervenční program zaměřený na využití skautingu v mateřské škole. Pro výzkum byly vybrány čtyř - až pětileté děti z jedné mateřské školy, které byly náhodně rozděleny do dvou skupin. Experimentální skupina plnila jednou týdně intervenční program s prvky skautingu po dobu tří měsíců. Po tuto dobu byla třikrát testována. Kontrolní skupina se neúčastnila intervenčního programu, pouze se třikrát účastnila testování. Užitou metodou byla Vinelandská škála sociální zralosti (Kožený, 1973) a Vývojová škála sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015). Ve vyhodnocování Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973) se práce zaměřuje na kompetenci sociálního začlenění dětí. Na konci intervenčního programu prokázala experimentální skupina lepší sociální začleněnost o 2,5 bodů než kontrolní skupina dle Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973). Při hodnocení Vývojové škály sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015) experimentální skupina dosáhla většího nárůstu odpovědí "zvládá samostatně" o 6 položek sociálních dovedností oproti kontrolní skupině. Ačkoliv se obě skupiny po celou dobu neustále sociálně rozvíjely, vlivem intervenčního programu s prvky skautingu byly zaznamenány značnější výsledky v socializaci čtyř - až pětiletých dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.