Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující finanční gramotnost dětí
WEDLOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti u dětí ve věku 6-15 let a faktorů, které úroveň finanční gramotnosti ovlivňují. První kapitola charakterizuje finanční gramotnost a její význam. Druhá kapitola popisuje objektivní a subjektivní faktory finanční gramotnosti a uspořádává poznatky získané studiem literatury, vč. dílčích výzkumů. Třetí kapitola je věnována problematice rozvíjení finanční gramotnosti v rámci základního vzdělávání v ČR.
Dluhová past jako příčina bezdomovectví
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá korelací dluhové pasti a bezdomovectví. Jedná se o teoretickou práci. První část práce informuje o základních finančních pojmech a finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Druhá část práce popisuje fenomén bezdomovectví. Zde jsou uvedeny a podrobně rozepsány formy bezdomovectví, příčiny a důsledky, a patologické jevy s bezdomovectvím spojené. Poslední část práce se zabývá jak řešením bezdomovectví, tak i řešením zadluženosti. Podrobně jsou rozepsány organizace pomáhající lidem bez domova, z nichž nejvýznamnější je nezisková organizace a církev Armáda spásy. Práce dále poskytuje informace o akci Milostivé léto, uvádí formy řešení zadluženosti a nové legislativní úpravy ve prospěch zadlužených obyvatel.
Ochrana klienta bankovních (pojišťovacích, investičních) služeb
Konečná, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti čerpání bankovních služeb. Konkrétně oblastí ochrany vkladatele a ochrany dlužníka. Teoretická část pojednává o právní úpravě ochrany klientů bankovních služeb v České republice a EU, etickém kodexu, finanční gramotnosti. Praktická část je rozdělena na dvě části, v první jsou rozebrány konkrétní spotřebitelské případy rozšířené o zpracované názory respondentů z vytvořeného dotazníkového šetření, druhá část se zabývá testem finanční gramotnosti. Toto šetření bude analyzováno. Na závěr budou stanovena doporučení v oblasti ochrany bankovních klientů.
Nízká finanční gramotnost jako důvod recidivy bezdomovectví
KORYTOVÁ, Ivana
Tato diplomová práce si kladla si cíl představit vztah mezi nízkou finanční gramotností a recidivou bezdomovectví. Jednou z mnoha příčin bezdomovectví je v tomto případě nedostatek finančních prostředků vedoucí k exekucím a dluhům a nedostatečná finanční odpovědnost. Z výzkumu, který byl proveden formou kvalitativního přístupu s metodou případových studií, které byly zhotoveny pomocí pozorování a narativních rozhovorů, vyplynulo, že se nízká finanční gramotnost u osob bez přístřeší projevuje a má spojitost s jejich návratem do sociálních služeb. U dlužníků například neznalostí dlužné částky a strachem z práce na hlavní pracovní poměr, ve smyslu strachu z exekučních srážek, kdy mají dlužníci mylnou představu o srážkách a nezabavitelném příjmu. Jejich ignorování dluhů a celková finanční nezodpovědnost je tím vždy přivede zpět do azylového domu, čímž mluvíme o recidivě bezdomovectví. Výsledky budou poskytnuty sociálním pracovníkům i pracovníkům v sociálních službách v Charitě České Budějovice a studentům Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce má potenciál sloužit jako podklad k informovanosti o problematice bezdomovectví a vzdělávání na poli finanční gramotnosti.
Determinanty finanční gramotnosti
MĚRTLOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti u vysokoškolských studentů v České republice. Jejím obsahem je přehled programů a strategií nadnárodních a vládních organizací zabývajících se finanční gramotností populace, dále analýza dotazníkového šetření. Pomocí poznatků z rešerší zahraničních odborných článků a výzkumů byly vybrány čtyři faktory, u kterých se na základě stanovených hypotéz testoval jejich vliv na finanční gramotnost vysokoškolských studentů. Mezi zmíněné faktory byl zahrnut vliv pohlaví, vliv věku, vliv studovaného oboru a vliv studovaného ročníku studia.
Výukové aktivity pro podporu finanční gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
BŘINEK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vyučování finanční gramotnosti na 2. stupni základních škol a je určena především jako podklad pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku finanční gramotnosti. Práce vychází z revidované verze Standardu finanční gramotnosti z roku 2017, a tedy i z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Aktivity jsou vystaveny na doporučeních, která jsou charakterizována v dokumentu Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a dále na to, kdo by měl být vzděláván ve finanční gramotnosti. V teoretické části je také vymezeno, co by se mělo vyučovat na 2. stupni základních škol z oblasti finanční gramotnosti a také na to, jakým způsobem je dobré výuku vést. Praktická část bakalářské práce obsahuje sedm aktivit, které byly vytvořeny v souladu s dokumenty popsanými v teoretické části. Aktivity se zaměřují na různé části Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a snaží se pokrýt co největší část učiva.
Finanční gramotnost a připravenost mladých lidí při odchodu z dětského domova
ZŮBKOVÁ, Irena
Bakalářská práce se věnuje tématu finanční gramotnosti a připravenosti na samostatný život mladých dospělých z dětských domovů a jejich vrstevníků, kteří vyrůstají v rodinném prostředí. Cílem práce je srovnání finanční gramotnosti obou skupin. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy ústavní výchova a dětský domov, včetně jeho funkcí se zaměřením na oblast financí. Dále definuji finanční gramotnost, a především pojmy úvěry (se zaměřením na krátkodobé a střednědobé úvěry), jejich splácení a rizika, která mohou mít negativní dopad do života dospělého člověka. Další část tvoří popis finančního vzdělávání v jednotlivých typech škol, které podstupují děti z rodin i dětských domovů. V praktické části byla použita kvalitativní strategie výzkumu, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvoří 10 komunikačních partnerů ve věku 18 - 20 let. Jedná se o 5 osob z dětského domova a 5 osob vyrůstajících v rodinách. Výzkumné otázky byly zaměřeny na úroveň finanční gramotnosti, práci s osobním rozpočtem, příjmy a výdaje, názory na úvěrování. Část otázek je orientována na posouzení vlivu dětského domova a rodinného prostředí na finanční rozhodování mladých dospělých. Práce by mohla být přínosná v novém úhlu pohledu při srovnání finanční gramotnosti mladých lidí z dětských domovů a jejich vrstevníků vyrůstajících v rodinách. Může také pomoci se zaměřením přípravy na samostatný život pro pracovníky dětských domovů a sociální pracovníky, kteří se v rámci poradenství mohou setkat s klienty vyžadující pomoc s finančními záležitostmi.
Dopad zadluženosti mladistvých na subjektivní prožívání kvality jejich života
ŠVARCOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku zadluženosti adolescentů. Jedná se o téma, které není příliš reflektované, přesto je velmi aktuální. V empirické části byl aplikován kvalitativní výzkum. K dosažení stanovených cílů a získání potřebných dat byla využita metoda dotazování a technika polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumné části bylo zjištění, jaké je subjektivní prožívání kvality vlastního života zadlužených adolescentů. Během výzkumu bakalářské práce byl kladen důraz na jednotlivé aspekty jejich života. Navázala jsem cílem, který měl za úlohu zmapovat příčiny a důsledky zadlužení u této cílové skupiny. Posledním cílem výzkumné části bylo zjištění, zda adolescenti mají motivaci své dluhy splácet. Přítomnost dluhů v životě má negativní vliv na subjektivní prožívání kvality života. Zadluženost má vliv na několik životních oblastí, mezi které lze zařadit například zdraví, vztahy, volný čas a chování. Adolescenti disponují motivací dluhy splácet, ale v souvislosti s dluhy nejsou spokojeni s vlastním životem. Jednou z překážek ke spokojenosti je nedostatečná saturace potřeb, které nejsou uspokojeny v souvislosti s dluhy. Bakalářská práce by mohla být užitečná v oblasti sociální práce, především pro studenty tohoto oboru, kteří mají zájem o vhled do popsané problematiky. Práce by dále mohla být podnětem pro sociální pracovníky, kteří se doposud nevěnují prevenci vzniku zadlužení u dětí a mladistvých.
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro SŠ ekonomického zaměření
STEHLÍKOVÁ, Andrea
Cílem této bakalářské práce bylo sestavit sbírku řešených příkladů z finanční matematiky pro střední školy s ekonomickým zaměřením. Řešené příklady jsou zaměřeny na mzdy, hospodaření domácnosti a investiční produkty (konkrétně na spořicí účty, termínované vklady, stavební spoření a doplňkové penzijní spoření). Východiskem pro tvorbu úloh byly Rámcové vzdělávací programy (RVP) pro obchodní školy. Při tvorbě úloh byl kladen důraz na rozvoj klíčových kompetencí s RVP pro obchodní školy.
Sbírka příkladů rozvíjejících finanční gramotnost ZŠ
KVĚCHOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce na téma Sbírka příkladů rozvíjejících finanční gramotnost na ZŠ je zaměřena na žáky 2. stupně základních škol. Sbírka obsahuje řešené příklady inspirované situacemi z běžného života. Sbírka je určená učitelům, kteří pěstují finanční gramotnost svých žáků. Témata, kterým se bakalářská práce věnuje, jsou peníze, formy placení, vlastnictví, nakupování, inflace, hospodaření domácnosti, tvorba ceny a daň z přidané hodnoty, úrokování a finanční plánování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.