Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj římskokatolické církve k islámskému extremismu
Mazáč, Milan ; Bouma, David (vedoucí práce) ; Nosek, Lukáš (oponent)
Postoj římskokatolické církve k islámskému extremismu Anotace Předložená diplomová práce se zabývá postojem papežů, osob duchovního stavu, působících v jednotlivých institucích Svatého stolce, teologů a vybrané skupiny lidí z řad české laické veřejnosti římskokatolické církve k náboženskému extremismu, se zaměřením na nejzazší formu extremismu - terorismus - jednotlivců či skupin, hlásících se k islámu. Jelikož je náboženský extremismus často spojován s fundamentalismem, radikalismem a fanatismem, dochází v první kapitole k rozboru základních charakteristik těchto pojmů, přičemž je kladen důraz na analýzu významové podstaty a jejich obecného uchopení. Následným porovnáním je zjištěno, co mají společného a v čem se naopak liší. V návaznosti na výše uvedené dochází k rozboru, jak extremismus reflektují náboženské a intelektuální osobnosti islámu, zároveň je připojena deskripce i komparace postojů těchto osobností a militantně smýšlejících muslimů k džihádu mečem "al-džihád bi̕ s-sajf". V souvislosti s touto ozbrojenou formou džihádu práce stručně porovnává pojetí mučednictví v islámu a římskokatolické církvi a výsledek v souhrnu analyzuje. Rovněž je stručně nahlédnuto do historie náboženského extremismu, jakožto nedílné součásti vývoje křesťanství a islámu. Na základě takto získaných informací jsou postupně...
Isabela I. Kastilská
Konečná, Lenka ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Cílem této práce bylo zpracování tématiky týkající se Isabely I. Kastilské. Hlavní důraz byl kladen na historická fakta, kde jsem vycházela z české i cizojazyčné literatury a z historických kompendií. První část práce popisuje politickou i hospodářskou situaci na iberském poloostrově od konce 14. století do doby než Isabela usedla na trůn. Dále se zabývám její biografií se zájmem o detaily, které by mohly vypovídat o její povaze a osobnosti. Tato část dává základ a podporu druhé části, kde kromě knih historie, vycházím především ze studií z oboru psychologie. V této části práce se zabývám pohnutkami, které Isabelu vedly k náboženské reorganizaci a jejím sklonem k fanatickému chování. Téma Španělské inkvizice v této práci zaujímá jen okrajovou pozici. Celá práce je psána se záměrem vidět Isabelu z co nejneobvyklejších úhlů a k tomu nám slouží různé typologie osobnosti a tendence sledovat její kroky z pozice dosahování cílů. V závěru shrnuji obhájení tezí, které jsem si vytyčila již v úvodu této práce a jejich znění je: "Isabela jako jediná v historii svého rodu byla schopná fakticky dokončit reconquistu, k čemuž jí silně dopomohl její náboženský fanatismus, spojený s neobvykle silnou vnitřní energií vycházející z víry, kterou ztratila po smrti svého syna Jana."

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.