Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogika jogových poloh vzhledem ke zdraví populace se změřením na záklonové polohy a jejich přínos pro fyzioterapii.
Kozáková, Kristýna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název: Pedagogika jógových poloh vzhledem ke zdraví populace se zaměřením na záklonové polohy a jejich přínos pro fyzioterapii Cíle: Cílem práce je v teoretické části ozřejmit a shromáždit dostatečného množství informací k anatomické, kineziologické a biomechanické stránce záklonových poloh. V další části teoretických východisek zpracovat podklady k tématu jógy, její historii, filozofii a detailní popis vybraných záklonových pozic (Usthrasana, Bhudjangasana, Urdhva mukha shvanasana), vycházejících z jógy. Na základě výzkumných otázek v praktické části zhodnotím, zda existují diskrepance mezi teoretickým podkladem pozic a tím, jak jsou dnes vyučovány v lekcích. Zhodnotím, jak se v současnosti na otevřených lekcích jógy vyučují dané pozice, zda je lektoři zahrnují do lekcí či nikoliv. Dále poukážu na využívání kompenzačních pomůcek a do jaké míry hraje roli vzdělání v daném oboru. Nedílnou součástí praktické části bude souhrn, zda je v lekcích jógy brán zřetel na zdravotní stav klientů. Metody: Jedná se o teoreticko-empirický charakter práce. Výzkumnou metodou je pozorování a forma rozhovoru s lektory na veřejně dostupných lekcí jógy. Výsledky: Potvrdilo se, že existují značné diskrepance mezi teoretickými podklady a nynější výukou jógy ve veřejně dostupných lekcích jógy. Zda zdravotnické vzdělání v...
Pedagogika jogových poloh vzhledem ke zdraví populace se změřením na záklonové polohy a jejich přínos pro fyzioterapii.
Kozáková, Kristýna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název: Pedagogika jógových poloh vzhledem ke zdraví populace se zaměřením na záklonové polohy a jejich přínos pro fyzioterapii Cíle: Cílem práce je v teoretické části ozřejmit a shromáždit dostatečného množství informací k anatomické, kineziologické a biomechanické stránce záklonových poloh. V další části teoretických východisek zpracovat podklady k tématu jógy, její historii, filozofii a detailní popis vybraných záklonových pozic (Usthrasana, Bhudjangasana, Urdhva mukha shvanasana), vycházejících z jógy. Na základě výzkumných otázek v praktické části zhodnotím, zda existují diskrepance mezi teoretickým podkladem pozic a tím, jak jsou dnes vyučovány v lekcích. Zhodnotím, jak se v současnosti na otevřených lekcích jógy vyučují dané pozice, zda je lektoři zahrnují do lekcí či nikoliv. Dále poukážu na využívání kompenzačních pomůcek a do jaké míry hraje roli vzdělání v daném oboru. Nedílnou součástí praktické části bude souhrn, zda je v lekcích jógy brán zřetel na zdravotní stav klientů. Metody: Jedná se o teoreticko-empirický charakter práce. Výzkumnou metodou je pozorování a forma rozhovoru s lektory na veřejně dostupných lekcí jógy. Výsledky: Potvrdilo se, že existují značné diskrepance mezi teoretickými podklady a nynější výukou jógy ve veřejně dostupných lekcích jógy. Zda zdravotnické vzdělání v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.