Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika menšin v České republice se zaměřením na romskou menšinu
ŠONKOVÁ, Eva
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku menšin v České republice, s akcentací na romskou menšinu, a to vzhledem k jejímu odlišnému postavení mezi ostatními etnickými a národnostními menšinami v české společnosti. V kontextu multietnického soužití v české společnosti jsou uvedena v prvé řadě jednotlivá sekundární data ilustrující podobu vztahu mezi majoritní společností a minoritami a v druhé řadě skutečnosti ovlivňující nahlížení na příslušníky minoritních skupin, jako procesy sociální percepce či vliv konstrukce negativního obrazu mediální scénou. Obsah práce dále zahrnuje rozbor struktury obyvatelstva, včetně krátkého přiblížení jednotlivých menšin, i přehled mechanismů a důsledků současného všestranného sociální vyloučení Romů. V neposlední řadě je rozebírána podstata identity minorit a z ní vycházející integrační strategie, přičemž je uvedena nejaktuálnější verze vládní koncepce integrace Romů do české společnosti. Výzkumné kvantitativní šetření je prostřednictvím vyhodnocení vytyčených statistických hypotéz orientováno na přiblížení postojů a představ většinové společnosti o soužití s příslušníky etnických a národnostních menšin neboli etnického klimatu společnosti.
Multikulturní přístup sester k čínské minoritě
ZAPLETALOVÁ, Květa
Tato práce je orientována na několik oblastí úzce spolu souvisejících. Byla vypracována s cílem zjistit, jak je etnické klima v České republice vnímáno sestrami, jaký mají názor na výuku multikulturního ošetřovatelství a zda se liší názory vysokoškolsky vzdělaných sester od středoškolsky vzdělaných. Byla stanovená 1. hypotéza, že výše dosaženého vzdělání ovlivňuje názor na nutnost multikulturního přístupu při ošetřování klientů jiných národností. Dalším cílem výzkumu byla monitorace znalostí sester v oblasti multikulturního ošetřovatelství a jejich přípravy na setkání s klientem jiného etnika. Zda se v této přípravě uplatňuje zavádění ošetřovatelských modelů. Multikulturní vzdělávání je na školách sice již zavedeno, chybí ale analýzy jejího efektu v praxi. S procesem povinného celoživotního vzdělávání jsou sice sestry nespokojeny, zejména kvůli nedobrovolnosti systému, je to ale způsob, jakým si mohou doplnit znalosti ve škole nenabyté, zejména starší sestry. Poslední část výzkumu zkoumala, jaké jsou znalosti sester o Číňanech a specifikách ošetřovatelské péče o čínské klienty. Opět se hodnotily rozdíly mezi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělanými sestrami. Pro tuto část byla stanovena 2. hypotéza, že sestry nemají vědomosti o zvláštnostech péče o čínské klienty a je rozdíl mezi znalostmi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných sester. Shromažďování dat probíhalo kvantitativní metodou pomocí dotazníku. Pro hodnocení statistické významnosti výsledků byl použit Pearsonův {$\omega$}-kvadrát test, {$\omega$} {--}kvadrát test metodou maximální věrohodnosti a Fisherův exaktní test. Statistická analýza potvrdila 1. hypotézu a nepotvrdila 2. hypotézu. Tato práce ukázala na nutnost multikulturního vzdělávání již, minimálně, na úrovni středních škol. Nutnost v podněcování studentů v zájmu o cizí kultury. Má práce také ukázala, že specifika péče o čínské klienty není mezi sestrami příliš známá, hypoteticky proto, že chybí exaktní literatura, věnovaná této minoritě, žijící v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.