Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní šikana jako téma etické výchovy
ŠLECHTOVÁ, Alena
Tato práce se věnuje problematice školní šikany v souvislosti s etickou výchovou. První část práce se zabývá charakteristikou šikany a hledáním příčin z pohledu psychologie, vývojové psychologie a filosofie. Druhá část předkládá sociologické hledisko, kde je charakterizován současný postoj společnosti k násilí. Je zde popsán vliv rodinného a mediálního prostředí jako důležitých determinant ovlivňujících postoj jedince k násilí. Třetí část se týká předmětu Etická výchova, její charakteristiky a odlišných pojetí různých autorů. Součástí této části je analýza obsahů textů vzdělávacích dokumentů pro základní školy. Tato část práce obsahuje diskuzi a závěrečná doporučení získaná na základě výzkumného šetření.
Výchova ke ctnosti jako odkaz antických filosofů
BUDÍNOVÁ, Soňa
Práce se zabývá výchovou ke ctnosti v antickém Řecku a Římě a hledá společné prvky, které lze vysledovat v současné pedagogické praxi jako odkaz této výchovy. Zaměřuje se na několik významných antických filosofů: Sókrata, Platóna, Aristotela, Cicerona, Seneku a Quintiliana. Zkoumá, které ctnosti povaţovali za nejdůleţitější a jakým způsobem jich můţe člověk dosáhnout, jestli a jak se dají naučit. Závěrečná kapitola popisuje, jaké ovlivnění antickou výchovou ke ctnosti můţeme nalézt v současném českém školství, zejména v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Etická výchova na základní škole Orbis-Pictus
TOMÁŠOVÁ, Veronika
Práce se zabývá etickou výchovou a pojmy, které s ní souvisejí. Navazuje na konkrétní církevní základní školu Orbis-Pictus, která s etickou výchovou pracuje. První část se zaměřuje na výklad pojmů a jejich provázanosti, stav předmětu etické výchovy u nás a pokrok, kterým se posouvá. Postavení učitele a jeho předpoklady pro učení předmětu Etická výchova. Druhá část se zaměřuje na církevní základní školu Orbis-Pictus, na její práci s etickou výchovou a na Projekt Otevřeno.
Programy etické výchovy pro starší školní věk v České republice
TROJANOVÁ, Zita
Práce se věnuje programům etické výchovy pro starší školní věk v České republice. První část práce charakterizuje etickou výchovu a její historické vycházení včetně popisu základních etických pojmů. Dále popisuje etickou výchovu a její místo v základním vzdělávání. V závěru první části je charakterizován vývoj dítěte staršího školního věku a mravní vývoj člověka. Druhá část se zabývá charakteristikou tří programů etické výchovy pro starší školní věk v České republice, které jsou používány ve formálním vzdělávání. Těmito programy jsou Etická výchova, Filozofie pro děti a Etické dílny. Každý z programů má své specifické pojetí. V závěru této části práce je uvedeno stručné srovnání těchto programů.
Výtvarné činnosti jako cesta k prosociální výchově dětí ve volnočasových aktivitách
BAČÁKOVÁ, Jaromíra
Práce se zabývá rozvojem prosociálního chování dětí ve volnočasových aktivitách za využití výtvarných činností. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je etika a morálka, morální výchovou, jejími metodami, cíli i tím, jak se vyvíjí morální myšlení v dětském věku. Větší prostor je věnován koncepci prosociální výchovy prof. R. Roche Olivara, ze které vychází praktická část. Tvořivost a její rozvíjení jsou předmětem další kapitoly, ve které je vymezena výtvarná tvorba a motivace hrou, jenž je přiměřená dětem mladšího školního věku, pro které je projekt určen. Praktická část přibližuje zařízení volného času s charakteristikou Domu dětí a mládeže v Dačicích, kde byl projekt realizován. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou doplněny cíli, použitým materiálem, postupy, zvolenou motivací a zakončeny vlastní reflexí.
Etická výchova pro starší školní věk a výzkum v okrese Tábor
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na výuku etické výchovy pro žáky staršího školního věku. První část práce je teoretická, jsou zde uvedeny definice základních pojmů. Dále je popsán starší školní věk z pohledu vývojové psychologie a změny, které jsou pro tento věk typické. Práce se zabývá i postavením etické výchovy v kurikulárních dokumentech a různými pohledy na výuku etické výchovy v České republice. Praktická část práce se zabývá výzkumem výuky etické výchovy pro starší školní věk v okrese Tábor. Závěrečná část podává komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření a vyhodnocuje získaná data.
Vybrané etické aspekty v obsahu průřezových témat.
DOLEŽALOVÁ, Lucie
Současná transformace našeho základního školství je charakterizována zavedením výuky dle RVP ZV. Tato diplomová práce se zabývá etickými aspekty ve výuce a výchově. Zaměřuje se na etickou výchovu jako doplňující vzdělávací obor a mapuje přístupy jednotlivých učitelů k tomuto učivu. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy, jako jsou etika, kurikulum a průřezová témata. Dále seznamuje s etickou výchovou, jejími cíly, metodami i s jejím zastoupením v kurikulu. V praktické části jsou vyhodnoceny výpovědi respondentů a porovnány přístupy pedagogů k vlastnímu realizovanému učivu s etickými aspekty. Cílem práce je zjistit, zda je ve výuce dotazovaných zastoupena etická výchova a jak učitelé k této výuce přistupují.
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Výtvarné hry pro lidi s lehkým a středně těžkým mentálním postižením s přesahem do prosociální výchovy
NEJEDLÁ, Lada
V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se rozvoje osobnosti jedince s mentálním postižením, prosociální výchovy a rozvoje osobnosti pomocí výtvarné výchovy. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, který vytvoří osnovu pro vzorové aktivity práce s osobami s mentálním postižením s přesahem do prosociální výchovy.
Výzkum výuky Etické výchovy na ZŠ v Táboře a blízkém okolí
DEDKOVÁ, Iveta
Práce se zabývá problematikou výuky Etické výchovy na základních školách. Teoretická část obsahuje přehled vývoje etického myšlení , charakteristiku Etické výchovy, cíle a obsah etické výchovy, charakteristiky mladšího školního věku . Praktická část se zabývá výzkumem výuky Etické výchovy na základních školách v Táboře a blízkém okolí. Výzkum zkoumá zájem o výuku Etické výchovy na těchto základních školách. Výzkum se také zabývá představou o výuce Etické výchovy. Cílem práce je zjištění názorů na výuku Etické výchovy na vybraných základních školách. Zavedení předmětu Etická výchova je v současné době velmi aktuální téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.