Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zlaté pravidlo morálky v praxi
PRÁŠKOVÁ, Tereza
Zlaté pravidlo morálky je univerzálním vzorcem lidského chování, které ukládá nečinit druhým to, co sami nechceme, aby druzí činili nám. Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na morálku, etiku a jejich aplikaci v běžném životě člověka. Současně mapuje některá složitá etická a morální rozhodnutí, například v problematice lidského svědomí a cti. Dále se tato práce věnuje člověku a jeho sebereflexi a problematice vnímání dobra a zla. V této práci je také možné nalézt související informace o právu, normách a zákonu a shrnutí současných mravních norem, morálce v náboženství a informace o kategorickém imperativu, jak je nazýván zákon mravnosti. Cílem této bakalářské práce je zmapovat argumenty, které informanti nejčastěji používají pro své morální jednání a jakou roli v jejich rozhodování hraje zlaté pravidlo morálky. Tyto cíle a závěry jsou pak shrnuty v závěrečné části této práce. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky byly zpracovány pomocí metody vytváření trsů, která slouží k seskupení určitých výroků do skupin dle společných znaků. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že se informanti zlatým pravidlem morálky ve většině případů řídí, byť v teoretické rovině o něm povědomí nemají, a že motivací k jejich morálnímu chování je z největší části jejich svědomí, nebo vnitřní principy. Tato práce může být v sociální práci přínosná, coby sonda do uvažování lidí.
Míra empatie u úředníků a zdravotníků v Libereckém kraji zjišťovaná standardizovaným dotazníkem.
BÜRGEROVÁ, Marie
Práce se zabývá mírou empatie u úředníků a zdravotníků v Libereckém kraji. Cílem práce bylo zjistit, jakou míru empatie má úředník / sociální pracovník a zdravotní pracovník. Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných knižních a internetových zdrojů popisovala a objasňovala empatické, etické vcítění u jmenovaných skupin. Zdravotní pracovníci i sociální pracovníci se při výkonu svého povolání řídí předepsaným etickým kodexem a svým vlastním morálním standardem. Obě skupiny se ve svém povolání především snaží nezištně pomoci svému pacientovi / klientovi. Charakter obou zkoumaných skupin vyžaduje etickou odpovědnost k druhým, zejména však vůči lidem, kteří se ocitli v nouzových situacích a kteří potřebují různé druhy podpory a pomoci. Další část, praktická, představuje kvantitativní výzkum za pomoci standardizovaného dotazníku, který zjišťoval míru empatie, kde respondenti vyjadřovali své postoje k dvaceti tvrzením.
Utrpení, umírání a smrt v přednemocniční péči
MAJSTR, Jiří
Tato práce je tematicky zaměřena na utrpení, umírání a smrt pacienta (pacientů) v přednemocniční neodkladné péči. Zabývá se výše uvedenými jevy z pohledu profese zdravotnického záchranáře. Poukazuje na dopad těchto událostí na zdravotnické záchranáře, jejich vnímání pacientů při náhlém zhoršení chronického onemocnění, akutním zhoršením zdravotního stavu, bezprostředním ohrožení života či smrti. Cílem práce je zmapovat a interpretovat postoj oslovených zdravotnických záchranářů k daným skutečnostem, s nimiž se v praxi běžně setkávají a posouzení zpětného promítnutí výše uvedených prožitků do etického přístupu k pacientům. Tato práce je založena na kvalitativním výzkumu. Využívá metody polřízeného rozhovoru s vybranými deseti zdravotnickými záchranáři, kteří mají rozdílnou dobu odborné praxe. Rozhovory jsou přepsány v kapitole Výsledky výzkumu. V práci jsou porovnány odpovědi na jednotlivé otázky a výsledkem výzkumu jsou hypotézy, které mohou být v budoucnu vyhodnoceny pomocí kvantitativního výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.