Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v MŠ
POKORNÁ, Lucie
ANOTACE: Pokorná, L.: Ekologická výchova v mateřské škole Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v mateřské škole. Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na bližší seznámení se životem lesních zvířátek. Tato nabídka byla rozpracována do dvanácti integrovaných bloků spojených motivační pohádkou Kubík a kamarádi z lesa. Šest z těchto bloků bylo vyzkoušeno a na základě jejich výsledků se připravuje i realizace zbylých šesti. K tématům byly navrženy pracovní a grafomotorické listy pro děti předškolního věku.
Environmentální výchova a její aplikace formou ekovýchovných programů
ŠIMÁK, Luboš
Práce se zabývá environmentální výchovou a je zaměřena na střediska ekologické výchovy. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se environmentální výchovy a jejího významu pro dnešní společnost. Dále jsou uvedeny jednotlivé směry a nejčastěji používané metody ve střediscích ekologické výchovy nejen při ekovýchovných programech. Praktická část představuje ekocentrum Šípek v Českém Krumlově, kde se uplatňuje environmentální vzdělávání, výchova a osvěta hlavně formou ekovýchovných programů pro mateřské, základní i střední školy. Během programů jsou využívány metody jednotlivých směrů environmentální výchovy, které spojuje společný cíl.
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
JÄGEROVÁ, Jitka
Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je naznačeno, že udržitelný rozvoj a jeho souvztažnost mezi ekologickým, sociálním, ekonomický i etickým zřetelem má pro environmentální vzdělávání a výchovu budoucnost.
Vztah člověka k přírodě, ekologická výchova a její realizace na pobytových akcích (projekt)
ČAPKOVÁ, Kristýna
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří dvě hlavní témata: vztah člověka k přírodě, kde se zabývám jeho charakteristikami, vývojem v historii a vlivem bezprostředního kontaktu s přírodu ve vývoji jedince, dále uvádím vybrané pohledy na současný stav světa a hodnoty pro dlouhodobě udržitelný rozvoj. Druhá část je věnována ekologické výchově, jejím základním východiskům a cílům a uvádí principy účinné ekologické výchovy. Praktickou částí je projekt pobytové akce s ekovýchovnou celotáborovou hrou na téma {\clqq}Katastrofa``.
Volnočasové aktivity a jejich možnosti při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
ZACHOVALOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami a jejich možnostmi při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy.Cílem práce je zjištění postojů učitelů při začleňování průřezových témat do výuky a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem volnočasové aktivity a charakterizuje průřezová témata. Naznačuje postupy začleňování průřezových témat do výuky a nastiňuje možnosti průniků průřezových témat s volnočasovými aktivitami. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zjišťován postoj učitelů k začleňování průřezových témat do výuky na základních školách. Stěžejním místem diplomové práce je vytvoření pětidenního programu se zaměřením na environmentální výchovu.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Názor seniorů na stav životního prostředí v České republice
HORATLÍKOVÁ, Iva
Cílem této bakalářské práce je zjistit názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, jejich zájem podílet se na jeho zlepšení a současně ověřit, zda jsou ochotni a mají možnosti se dále vzdělávat v této oblasti. V teoretické části je vysvětlen pojem stáří a je předložena analýza současného a budoucího demografického vývoje počtu seniorů. V práci je vymezen nejen samotný pojem životní prostředí, ale také jeho přímý vliv na zdraví seniora. Protože práce hodnotí názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, je zde také shrnuto, jaký tento stav v současné chvíli je. V praktické části jsou za pomoci kvalitativního výzkumu, metody dotazování a techniky polostandardizovaného rozhovoru provedeny rozhovory se 14 seniory ve věku mezi 65 a 74 lety. Z výzkumu vyplynulo, že stav životního prostředí České republiky, stejně tak jako jeho ochrana, jsou v centru pozornosti seniorů. Senioři mají zájem získávat nové informace z oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále jen EVVO) a přivítali by větší možnost se sami do této problematiky aktivněji zapojit. Dalším důležitým aspektem jejich zájmu o EVVO je možnost obohacení života o nové vjemy a poznatky, vytváření nových sociálních kontaktů a pocit prospěšnosti.
Analýza environmentálního vzdělávání v podnicích
Nachtigalová, Marika ; Jílková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vlčková, Jitka (oponent)
Environmentální vzdělávání je dobrovolným nástrojem environmentální politiky, který může významně ovlivnit realizaci opatření na ochranu životního prostředí. Cílovými skupinami tohoto vzdělávání jsou děti a mládež, veřejná správa, podnikatelská sféra a veřejnost. Environmentální vzdělávání přináší pozitivní efekty nejen pro životní prostředí, ale také pro podniky, které ho realizují. Cílem práce je analýza poptávky a nabídky environmentálního vzdělávání pro podniky v České republice. Metodou analýzy poptávky je individuální řízený rozhovor s podporou strukturovaného dotazníku realizovaný na vzorku malých a středních podniků v Královéhradeckém kraji. Nabídka je zjišťována pomocí metody desk research.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.