Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr optimální varianty pojištění pro vybraného klienta
BLAŠKOVÁ, Lucie
Práce na téma "Výběr optimální varianty pojištění pro vybraného klienta" se snaží použitím metod vícekriteriálního rozhodovaní nalézt nejlepší variantu zákonného a havarijního pojištění vozidla pro daného klienta. V první části je možné se seznámit se základními pojmy, které se vztahují k tématu pojišťovnictví, pojištění, pojištění vozidel a dále potom základní pojmy vícekriteriálního hodnocení variant. V praktické části je následně definován konkrétní klient, pro kterého byly vypracovány nabídky pojištění. Těchto šest nabídek od různých pojistitelů je poté podrobně popsáno. V této části je též možno vidět přehled pojišťoven, které v ČR nabízejí pojištění vozidel. Dále bych se ráda zmínila o samotném hodnocení variant. Bylo pracováno s šesti variantami (pojistitely) a jedenácti kritérii, které zahrnovaly jak limity plnění různých pojištění a připojištění, tak jejich ceny. Nejprve jsem se zabývala metodami pro stanovení vah (metoda pořadí, Fullerova metoda, metoda bodovací, Saatyho metoda, metoda postupného rozvrhu vah) a poté jsem pokračovala s metodami pro stanovení pořadí (metoda pořadí, metoda bodovací WSA, metoda bázické varianty, AHP, TOPSIS), které mi poskytly výsledky pořadí jednotlivých pojistitelů. Na základě těchto metod jsem poté došla ke konečnému výsledku. Stále více lidí vlastní vozidlo a tak se setkávají s problémem pojištění vozidla, alespoň co se týká povinného ručení (na rozdíl od havarijního pojištění je povinné). Pokud přijdeme do konkrétního pojišťovacího ústavu, s největší pravděpodobností se zaměstnanec daného ústavu bude snažit nám prodat právě jeho produkt, který pro nás však nemusí být výhodný. Je tedy dobrým řešením použít vícekriteriálního rozhodování a pokusit se sám tzv. "se dostat do obrazu" vybrat si produkt podle toho, co je pro nás opravdu nejvýhodnější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.