Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modern surface treatment the body of the car
Kupčíková, Laura ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
The bachelor thesis consist of the theoretic part and the experiment. The theoretical part deals with the analysis of the surface treatment of the body car. It includes description of colours and effects of the current paint and historical development of the painting process. The experiment is processed and evaluated in the practical part. It is based on the measurement of the thickness of the colour layer by the non-destructive measurement method. The experiment researchs the development of the paint thickness depending on the time when the automobile was made. The conclusions summarize the results of the experiment and the possible direction of the development of paints in the future.
Studium vybraných povrchových úprav kovových materiálů
Mikušková, Radka ; Vlas, Petr (oponent) ; Krčma, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na obecnou problematiku koroze a možnosti korozní ochrany. Podrobněji je v rámci úpravy kovových materiálů popsána metoda fosfátování a následného elektrostatického lakování, které jsou využity v experimentální části diplomové práce. Dále se práce zaměřuje na testování korozní odolnosti kovových materiálů v umělých atmosférách a jejich následné vyhodnocení. Praktická část se zaměřuje na konkrétní povrchovou úpravu a je vytvořena ve spolupráci soukromé firmy IDEAL-Trade Service, spol. s r.o. Jejím cílem je na základě požádavků jejich zákazníků optimalizovat proces Zr-fosfátovací předúpravy za účelem zvýšení korozní odolnosti materiálu. Na počátku byla provedena rentgenová difrakční analýza (XRD) vzorku z lakovací linky, ve které byl využit zmiňovaný Zr-fosfátovací proces. Dále byl sestaven jednoduchý laboratorní model uvedeného procesu. Na jednotlivých vzorcích, na kterých byla prováděna povrchová úprava, byla vždy změněna koncentrace lázně a její pH. Dále bylo do přípravku přidáno aditivum a sledován vliv na výsledné vlastnosti. Pro výběr aditiva byla provedena prvková analýza metodou induktivně vázaného plazmatu (ICP) staré a nové fosfátovací lázně, která byla používána v lakovací lince.
Studium vybraných povrchových úprav kovových materiálů
Mikušková, Radka ; Vlas, Petr (oponent) ; Krčma, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na obecnou problematiku koroze a možnosti korozní ochrany. Podrobněji je v rámci úpravy kovových materiálů popsána metoda fosfátování a následného elektrostatického lakování, které jsou využity v experimentální části diplomové práce. Dále se práce zaměřuje na testování korozní odolnosti kovových materiálů v umělých atmosférách a jejich následné vyhodnocení. Praktická část se zaměřuje na konkrétní povrchovou úpravu a je vytvořena ve spolupráci soukromé firmy IDEAL-Trade Service, spol. s r.o. Jejím cílem je na základě požádavků jejich zákazníků optimalizovat proces Zr-fosfátovací předúpravy za účelem zvýšení korozní odolnosti materiálu. Na počátku byla provedena rentgenová difrakční analýza (XRD) vzorku z lakovací linky, ve které byl využit zmiňovaný Zr-fosfátovací proces. Dále byl sestaven jednoduchý laboratorní model uvedeného procesu. Na jednotlivých vzorcích, na kterých byla prováděna povrchová úprava, byla vždy změněna koncentrace lázně a její pH. Dále bylo do přípravku přidáno aditivum a sledován vliv na výsledné vlastnosti. Pro výběr aditiva byla provedena prvková analýza metodou induktivně vázaného plazmatu (ICP) staré a nové fosfátovací lázně, která byla používána v lakovací lince.
Modern surface treatment the body of the car
Kupčíková, Laura ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
The bachelor thesis consist of the theoretic part and the experiment. The theoretical part deals with the analysis of the surface treatment of the body car. It includes description of colours and effects of the current paint and historical development of the painting process. The experiment is processed and evaluated in the practical part. It is based on the measurement of the thickness of the colour layer by the non-destructive measurement method. The experiment researchs the development of the paint thickness depending on the time when the automobile was made. The conclusions summarize the results of the experiment and the possible direction of the development of paints in the future.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.