Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Publikace "Čeští mistři rockové kytary" (analýza vybraných skladeb, medailony autorů)
HORÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na publikaci s názvem Čeští mistři rockové kytary. V úvodní části zkoumám domácí literaturu z 90. let týkající se rockové kytary a poukazuji na výjimečnost publikace v kontextu tehdejší doby. Následně krátce představuji životy všech autorů, kteří se na projektu podíleli a vybírám z nich tři hlavní, jimž věnuji více pozornosti. Přibližuji jejich osobní životy a nejdůležitější milníky kariéry. V poslední části analyzuji jednu skladbu od každého z tří hlavních autorů a zaměřuji se na harmonickou stránku a kytarové techniky. Zároveň vysvětluji základní principy kytarových technik, jež se nachází ve skladbách, a jejich správné použití.
Návrh elektronkového nf stereozesilovače
Dofek, Přemysl ; Rampl, Ivan (oponent) ; Káňa, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepcí nízkofrekvenčního elektronkového stereofonního zesilovače pro elektrofonickou kytaru. Zesilovač obsahuje dva samostatné koncové stupně s elektronkami EL34 ve třídě AB o výkonu 40W. Je vybaven dvěma kanály, korekcemi, paralelní efektovou smyčkou, přepínáním výkonu pomocí sníženého anodového napětí, volbou elektronkového nebo diodového usměrňovače. Předzesilovač je monofonní a stereofonie je dosaženo rozdělením signálu v efektové smyčce pomocí zařazeného efektu. Toto neobvyklé řešení se liší jak od klasických monofonních koncepcí, tak od stereofonních koncových zesilovačů, které předzesilovače neobsahují. Poskytuje však uživateli možnost stereofonie, aniž by musel dělit signál z nástroje ještě před vstupem zesilovače. Použitím monofonního efektového zařízení bude zvuk z reproboxu na jedné straně efektovaný, na druhé bez efektu, použitím stereofonního efektového zařízení bude zvuk z reproboxů na obou stranách efektovaný. Zesilovač lze použít i jako čistě výkonový stupeň, při zapojení externího předzesilovače do návratu efektové smyčky. U každého bloku zesilovače jsou diskutována možná řešení a pak vybráno to nejvhodnější. Největší pozornost je pak věnována návrhu a výpočtu síťového a výstupního transformátoru a ergonomickému rozložení prvků pro dosažení co největšího odstupu S/N. Obvody zesilovače byly simulovány v programu Micro-Cap 9.0 a Tonestack 1.3. Při konstrukci byl kladen důraz na správné stínění a vedení společného zemního vodiče. Po sestavení zesilovače byla prověřena jeho stabilita, změřeny kmitočtové charakteristiky pomocí osciloskopu a zkreslení pomocí distortion meteru.
Analýza spekter elektrických kytar vyrobených z různých materiálů
Zezulová, Eliška ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá spektrální analýzou dvou elektrických kytar. Elektrická kytara Cort X-6 se využívá pro tvrdší žánry hudby. Druhá kytara Fokus-H Strat je spíše rockově univerzálním typem nástroje. Práce se zabývá spektry tónů při použití různých snímačů a rozebírá je s využitím psycho-akustických veličin při vnímání zvukové barvy. Rozebírá odchylky ve spektru tónů při manipulaci s potenciometry tónové clony a hlasitosti. Měřené hodnoty tónové clony jsou rozděleny na třetiny rozsahu potenciometru. Hodnota hlasitosti byla snížena na polovinu. Následuje pohled na změnu ve spektru při použití tvrdšího trsátka. Konec práce je věnován odlišnosti barvy dvou tónů, které byly nahrány při stejných podmínkách. Jejich rozdíl je dán držením krku elektrické kytary.
Experimentální mechanicko-elektrický strunný hudební nástroj
Svěrák, Jan ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a konstrukce prototypu experimentálního mechanicko-elektrického strunného hudebního nástroje neobvyklé konstrukce a dosahujícího mnoha zvukových barev. Návrh vychází z kombinace základních vlastností dvou existujících nástrojů, konkrétně niněry a elektrické kytary. První kapitola práce se zabývá teoretickým rozborem dané problematiky. Ve druhé kapitole jsou popsány konstrukční i funkční vlastnosti jednotlivých součástí nástroje včetně odůvodnění použití daných principů a materiálů. Ve třetí kapitole jsou popsány změny původního návrhu a postup stavby nástroje. Ve čtvrté kapitole je výsledný nástroj zhodnocen z hlediska funkčnosti a jeho vlastností. V páté kapitole jsou navrženy změny v konstrukci nástroje, které by mohly odstranit či zmírnit problémy zjištěné realizací prototypu.
Návrh a konstrukce kytarového multiefektu
Šindelář, Jindřich ; Kratochvíl, Tomáš (oponent) ; Petržela, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického obvodu sdružujícího v sobě funkci několika efektů pro elektrickou kytaru. Tyto efekty je možné přepínat a docílit tak poměrně široké škály zvuků použitelných v různých hudebních žánrech. Jednotlivé kapitoly tohoto textu se věnují dílčím částem obvodu, popisují jejich funkci a postupy návrhu. V závěru jsou posouzeny zvukové charaktery obvodu v jednotlivých módech. Přílohy obsahují výsledky návrhu potřebné k sestrojení funkčního prototypu obvodu.
Electric Guitar to MIDI Conversion
Klčo, Michal ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Automatic music transcription and multi-pitch estimation are still challenging tasks in the field of music information retrieval. The recent state of the art systems incorporate different machine learning techniques to achieve the most accurate transcription of notes. Some of them are also limited to a specific music instrument or a music genre to reduce the diversity of the analyzed sound. In this work, multiple systems for conversion of electric guitar recordings to the MIDI files, based on different machine learning and spectral analysis techniques, are proposed, evaluated and compared.
Analogový kytarový multiefekt
Zapletal, Ondřej ; Petržela, Jiří (oponent) ; Staněk, Miroslav (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá kytarovými efekty, sloužícími k úpravě zvuku generovaného elektrickou kytarou. Hlavním cílem práce je seznámit se s jednotlivými efekty, dále vytvořit návrhy typů efektů, kterými byly zvoleny: overdrive, noise gate a delay. Tyto vybrané komponenty tvoří výsledný analogový kytarový multiefekt, jehož návrhem a realizací se rovněž zabývá předložená práce. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky realizace celého zařízení. Přílohy obsahují detaily návrhu celého zařízení.
Analýza spekter elektrických kytar vyrobených z různých materiálů
Zezulová, Eliška ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá spektrální analýzou dvou elektrických kytar. Elektrická kytara Cort X-6 se využívá pro tvrdší žánry hudby. Druhá kytara Fokus-H Strat je spíše rockově univerzálním typem nástroje. Práce se zabývá spektry tónů při použití různých snímačů a rozebírá je s využitím psycho-akustických veličin při vnímání zvukové barvy. Rozebírá odchylky ve spektru tónů při manipulaci s potenciometry tónové clony a hlasitosti. Měřené hodnoty tónové clony jsou rozděleny na třetiny rozsahu potenciometru. Hodnota hlasitosti byla snížena na polovinu. Následuje pohled na změnu ve spektru při použití tvrdšího trsátka. Konec práce je věnován odlišnosti barvy dvou tónů, které byly nahrány při stejných podmínkách. Jejich rozdíl je dán držením krku elektrické kytary.
Experimentální mechanicko-elektrický strunný hudební nástroj
Svěrák, Jan ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a konstrukce prototypu experimentálního mechanicko-elektrického strunného hudebního nástroje neobvyklé konstrukce a dosahujícího mnoha zvukových barev. Návrh vychází z kombinace základních vlastností dvou existujících nástrojů, konkrétně niněry a elektrické kytary. První kapitola práce se zabývá teoretickým rozborem dané problematiky. Ve druhé kapitole jsou popsány konstrukční i funkční vlastnosti jednotlivých součástí nástroje včetně odůvodnění použití daných principů a materiálů. Ve třetí kapitole jsou popsány změny původního návrhu a postup stavby nástroje. Ve čtvrté kapitole je výsledný nástroj zhodnocen z hlediska funkčnosti a jeho vlastností. V páté kapitole jsou navrženy změny v konstrukci nástroje, které by mohly odstranit či zmírnit problémy zjištěné realizací prototypu.
Electric Guitar to MIDI Conversion
Klčo, Michal ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Automatic music transcription and multi-pitch estimation are still challenging tasks in the field of music information retrieval. The recent state of the art systems incorporate different machine learning techniques to achieve the most accurate transcription of notes. Some of them are also limited to a specific music instrument or a music genre to reduce the diversity of the analyzed sound. In this work, multiple systems for conversion of electric guitar recordings to the MIDI files, based on different machine learning and spectral analysis techniques, are proposed, evaluated and compared.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.