Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role sestry v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou.
JANÍKOVÁ, Radka
Záměrem práce je poukázat na roli sestry v této problematice. Poučit nemocné s koxartrózou o nežádoucích účincích léků a nabídnout jim další metody k mírnění bolesti. V současném stavu připomínáme anatomii a fyziologii kyčelního kloubu, popisujeme problematiku onemocnění koxartrózy a její léčby. Zabýváme se nemocným a rolí sestry v ošetřovatelském procesu se zaměřením na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Bylo stanoveno 5 cílů. Zmapovat způsob vyhledávání informací nemocnými s koxartrózou. Zmapovat informace, kterými nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují. Zmapovat, jakou roli sehrává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů. Vytvoření edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Aplikace edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Položily jsme si výzkumné otázky: Jakým způsobem nemocní vyhledávají informace? Jakými informacemi nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují? Jakou roli vykonává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů? Využívají nemocní s koxartrózou edukační materiál k mírnění bolesti? K dosažení cílů práce jsme použily kvalitativní výzkum. Technikou sběru dat byl nestandardizovaný rozhovor s 10 nemocnými s koxartrózou, kteří čekají na operaci totální endoprotézy kyčelního kloubu a navštěvují ortopedickou ambulanci v Třebíči. U respondentů proběhl 1. rozhovor, následovala edukace, s předáním edukačního matriálu a 2. rozhovor, který sloužil jako zpětná vazba. Na základě výzkumného šetření jsme nalezly odpovědi na výzkumné otázky, které jsme formulovaly do hypotéz a jedné odpovědi. Z analýzy výsledků odpovědí jsme stanovily hypotézy. Hypotéza 1: Edukační proces ovlivňuje způsob vyhledávání informací o mírnění bolesti nemocnými s koxartrózou. Hypotéza 2: Edukace, zaměřená na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou, pozitivně ovlivňuje informovanost nemocných. Hypotéza 3: Pacienti s koxartrózou v souvislosti s mírněním bolesti prostřednictvím edukace vnímají roli sestry jako poskytovatelku informací. Z analýzy výsledků formulujeme odpověď na 4. výzkumnou otázku. Odpověď 1: Nemocní využívají k mírnění bolesti edukační materiál a dovednosti naučené prostřednictvím edukace, přesto však upřednostňují osobní kontakt se sestrou před získáváním informací prostřednictvím edukačního materiálu. Z výsledků výzkumného šetření plyne, že role sestry edukátorky i informátorky a samotná edukace jsou v praxi velmi potřebné. Je však třeba mít na paměti, že edukace je proces, který se neustále vyvíjí, a proto je důležité jej neustále přizpůsobovat potřebám edukovaných. Přínosem této práce do klinické praxe a do zdravotně sociální oblasti je zjištění, jak důležitá je role sestry edukátorky a informátorky, a jak potřebná je edukace v oblasti mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Předpokládané využití práce v praxi je aplikace edukačního materiálu o mírnění bolesti u artrózy kyčelního kloubu pro nemocné s koxartrózou.
Informovanost žen o screeningu v těhotenství
VAŇÁČOVÁ, Tereza
Nejlepší cestou, jak dovést těhotenství k úspěšnému porodu a udržet zdraví matky a plodu je včasná a také pravidelná prenatální péče. U nás zajišťují prenatální péči porodníci, praktičtí lékaři a porodní asistentky. Úkolem porodní asistentky je pomáhat hodnotit fyzické, psychologické i sociální potřeby a naučit ženu, jak má pečovat o sebe samou. Zdravotnický personál musí spolupracovat jako tým, jako jeden celek, aby bylo dosáhnuto co nejlepší péče o ženu. Pro ženu je důležité prožít klidné těhotenství a úlohou asistentky je zmírnit obavy pacientky. Porodní asistentka musí ženě poskytnout dostatečné informace před každým výkonem a musí dostat souhlas těhotné ženy k provedení výkonu. Musí umět těhotné ženě poskytnout správné informace v jednotlivých trimestrech těhotenství. Dalším úkolem je zajistit ultrazvukové vyšetření a odběry krve ve správném gestačním stáří a transportovat vzorky do laboratoře a předtím správně vyplnit žádanku. Velmi důležité je zajistit zpětnou informaci, která se týká výsledku screeningu a následná vyšetření v centru prenatální diagnostiky.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.