Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání sester v intenzivní péči
Klozová, Ivana ; Kulířová, Veronika (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent) ; Chvojková, Kateřina (oponent)
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila tématiku vzdělávání sester v intenzivní péči. V oblasti sesterského vzdělávání bylo nutné reagovat na nové trendy v Evropské unii. V posledních letech se situace na poli vzdělávání v mnohém změnila. Zákon č. 201/2017 Sb. přinesl novinku v tom, že byl zrušen kreditní systém vzdělávání a z tohoto důvodu je možné usuzovat, že tím motivace sester ke vzdělávání mohla poklesnout. Teoretická část popisuje historii intenzivní péče ve světě a v České republice. Zmíněna je historie vzdělávání sester v intenzivní péči a historie specializačního vzdělávání sester v České republice. V další kapitole je poukázáno na současnou situaci intenzivní péče, požadavky na kvalifikační vzdělání všeobecné sestry a kompetence sestry specialistky. Avizovány jsou možnosti vzdělávání v intenzivní péči v současné době včetně celoživotního vzdělávání. Nedílnou součástí je kapitola motivace. Hlavním cílem mojí diplomové práce bylo zjistit motivaci sester ke specializačnímu vzdělávání v intenzivní péči. V dílčím cíli jsem poté mapovala motivaci sester se nadále vzdělávat v rámci celoživotního vzdělávání. Zvoleny byly výzkumné otázky: 1.Jaký náhled mají samy sestry z intenzivní péče na specializační vzdělání? 2.Jsou sestry pracující na intenzivní péči dostatečně motivovány k dalšímu...
Vzdělávání sester v intenzivní péči
Klozová, Ivana ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Uvedení do problémů: V současné době je vzdělávání sester věnována stále větší pozornost. Děje se tak ze strany kompetentních orgánů ve vedení samotného resortu zdravotnictví, ze strany pedagogů, ze strany samotných sester, ale i nemocných. Stále je palčivý nedostatek sester snad ve všech oborech a nemocnicích. Nynější situace ve zdravotnictví se pomalu vyrovnává se změnami v oblasti vzdělávání a teprve čas ukáže, jestli změny byly nastaveny správným směrem a pomohou k přílivu kvalifikovaného personálu do nemocnic. Cíle: hlavním cílem mojí diplomové práce bylo zjistit motivaci sester ke specializačnímu studiu v intenzivní péči při zaměstnání. Dílčím cílem číslo jedna bylo zjistit, jestli se sestry vzdělávají v rámci celoživotního vzdělávání. Dílčím cílem číslo dva bylo zmapovat, co sestry v současné době nejvíce zatěžuje při jejich práci v intenzivní péči. Metodologie: Zvoleno bylo kvantitativní šetření pomocí dotazníků vlastní konstrukce, které probíhalo v populaci sester pracujících v intenzivní péči. Výsledky: Z výsledků šetření vyplynulo, že hlavním důvodem sester pro studium při zaměstnání byla skutečnost, že potřebovaly peníze na studium, chtěly mít více času na vlastní zájmy a měly placené volno před zkouškami. Sestry se rovněž vzdělávají v rámci celoživotního vzdělávání. Nejčastěji...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.