Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislost mezi výkonem a vybranými aspekty osobnosti jako predikce rizikového chování řidičů v silničním provozu
FALTOVÁ, Kristýna
V teoretické části bakalářské práce jsou objasněny základní východiska vztahující se k osobnostním a výkonovým charakteristikám řidiče motorového vozidla, včetně vztahu mezi těmito proměnnými. Zvláštní pozornost je zaměřena také k dopravnímu chování řidiče, zejména pak tomu rizikovému. Cílem praktické části kvantitativního výzkumu je zjistit, zda existuje souvislost mezi výkonem v reakčním čase a vybranými osobnostními rysy IP, OR, UZ, OI, FC, PR u rizikových řidičů (řídících pod vlivem alkoholu). Pozornost je věnována i rozdílům ve vybraných osobnostních rysech rizikových a nerizikových řidičů a dále je pozornost věnována také souvislostem mezi těmito rysy a věkem rizikových řidičů. Dále se pak snažíme identifikovat rozdíly v rychlosti a správnosti reakcí u rizikových řidičů ve volném a nuceném tempu výkonového determinačního testu. Výběrový soubor tvořilo 160 probandů (řidičů) s řidičským oprávněním skupiny B, C, D ve věku od 18 do 60 let. K ověření hypotéz byly použity standardizované metody - osobnostní dotazník SPARO a determinační výkonový test. Analýza výsledků potvrdila souvislost pouze mezi rysem PR - prožitkový vs. reagující přístup a průměrným reakčním časem řidičů řídících pod vlivem alkoholu v nuceném tempu výkonového determinačního testu. Dále výsledky prokázaly rozdíly mezi rizikovými a nerizikovými řidiči v rysech IP - intenzita vnitřního prožívání a UZ - úzkostnost. V rysech IP - intenzita vnitřního prožívání a OR - obecná hladina přijetí či zamítání rizikových aktivit, u rizikových řidičů pak byla dále zjištěna souvislost s věkem. Co se týče výkonu rizikových řidičů, byly prokázány rozdíly mezi průměrným reakčním časem ve volném a nuceném tempu, nicméně ve správnosti odpovědí tyto rozdíly prokázány nebyly. Práce celkově přispěla k posouzení vybraných osobnostních vlastností u rizikových a nerizikových řidičů, k objasnění výkonových charakteristik rizikových řidičů a k analýze vztahů mezi osobnostními vlastnosti a výkonem rizikových řidičů.
Prevalence řízení pod vlivem alkoholu u klientů oddělení 19 pro léčbu návykových nemocí v Psychiatrické nemocnici Brno za období září - prosinec 2016
Bartoňová, Petra ; Popov, Petr (vedoucí práce) ; Randák, Dušan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prevalencí řízení pod vlivem alkoholu u klientů oddělení 19 pro léčbu návykových nemocí v Psychiatrické nemocnici Brno za období září až prosinec 2016. Na základě dostupnosti byli vybráni všichni klienti, u kterých byla diagnostikována závislost na alkoholu, a nastoupily na střednědobou reziduální léčbu. Výzkumný soubor tvořilo celkem 94 respondentů, 62 mužů a 32 žen. Řízení pod vlivem alkoholu je v České republice aktuálním a závažným problémem. Cílem práce bylo zjistit charakteristiky klientů, kteří řídí pod vlivem alkoholu. Ke sběru dat byl použit strukturovaný dotazník. Otázky v dotazníku byly navrženy dle výzkumných otázek s cílem ověřit hypotézy za pomoci dat z dotazníku. Získaná data byla podrobena kvantitativní analýze a následně vyhodnocena za použití popisně statistické metody. Šetřením bylo prokázáno, že pod vlivem alkoholu řídí častěji muži než ženy a pod vlivem alkoholu řídí častěji mladší řidiči. Nebylo prokázáno, že častěji řídí pod vlivem alkoholu řidiči bez řidičského oprávnění. Výsledky výzkumu poskytly data o řidičích jezdících pod vlivem alkoholu a reprezentují pouze situaci v dané Psychiatrické nemocnici v určitém časovém období. Výsledky šetření nelze zobecnit na klienty, kteří absolvovali stejnou léčbu s diagnózou závislosti na alkoholu v jiné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.