Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky provozování silniční nákladní dopravy v České republice
MAŠKOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo poskytnout srovnání podmínek pro poskytování služeb veřejné dopravy se zaměřením na nákladní silniční dopravu. Pro porovnání bylo nutné prostudovat legislativu o silniční nákladní dopravě a srovnat její vývoj. Důležité bylo získat informace z řízených rozhovorů s manažery vybraných firem a aplikovat dotazník pro řidiče silničních vozidel. Velký podíl na této práci tvoří spolupráce s dopravními společnostmi Doprava a spedice ČZ a. s. a CN CARGO s. r. o.
Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek.
SANDOROVÁ, Radka
Diplomová práce ``Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek{\crq}q je zaměřena na oblast dopravních nehod při přepravě, která je jednou z jejích neoddělitelných částí na níž jsou kladeny zvýšené nároky a nelze ji zařadit mezi běžnou přepravu. Silniční přeprava nebezpečných látek, se řídí Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR). Přestože je bezpečnost silniční přepravy nebezpečných věcí ve smyslu ADR všestranně zabezpečena, existuje řada faktorů ovlivňujících vlastní průběh přepravy, jejichž působení tak může vyústit v dopravní nehodu. Při dopravních nehodách vozidel přepravujících nebezpečné věci často dochází k únikům nebezpečných látek a k následnému ohrožení životů, zdraví lidí, životního prostředí i majetku. Přeprava nebezpečných látek proto bezesporu patří mezi činnosti se zvýšenou mírou rizika. Nebezpečí navíc zvyšuje ta skutečnost, že není možné dopředu stanovit čas a místo vzniku nehody těchto vozidel. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti příčin vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek, zjistit úroveň znalostí účastníků silničního provozu o problematice převozu nebezpečných věcí a příčinách dopravní nehodovosti a navrhnout konkrétní preventivní opatření. K získání informací za účelem splnění cílů a potvrzení hypotéz byl realizován kvantitativní výzkum. Jako metoda k ověření předpokládaných hypotéz byla využita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky. Za účelem zjištění úrovně znalostí účastníků silničního provozu byla využita metoda dotazníkového šetření. Stanovené hypotézy práce, že příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek mají přímý vliv na nehodovost a běžní účastníci silničního provozu nemají dostatečné znalosti o problematice převozu nebezpečných látek byly potvrzeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.