Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí292 - 301další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná politika hospodářské a sociální soudržnosti EU se zaměřením na ČR
Vodenková, Pavlína ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá politikou soudržnosti v programovacím období 2007-2013. V první části práce jsou definovány zdroje regionálního rozvoje a cíle Evropské unie a České republiky. Ve druhé části je srovnána alokace ČR s ostatními členskými státy EU a zhodnoceno dosavadní čerpání ze strukturálních fondů/Fondu soudržnosti v 17 operačních programech. Poslední kapitola je zaměřena na překážky v úspěšném čerpání.
Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
PUDILOVÁ, Lucie
Jak již vyplývá z názvu mé diplomové práce ? Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy ? dotýkám se problematiky současné situace v oblasti kresby na 1. stupni ZŠ a nabízím možné alternativy. Práce obsahuje dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží seznámit čtenáře s kresbou, jejími proměnami v průběhu dějin a velmi úzkým vztahem mezi kresebným médiem a tématem. Praktická část je zaměřena metodickým směrem a pokouším se zde nastínit své tvůrčí impulzy ? přináším vlastní souboru lekcí, který by mohl sloužit jako inspirační zdroj učitelům na 1. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce jsou výtvarné projevy dětí získané během několika realizací a praktických využití mnou navrženého souboru lekcí ve vybrané třídě.
Kresebné pojetí figury v pohybu u dětí na 1. stupni ZŠ
RANDÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na vývoj kresby lidské figury v pohybu u dětí na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na shrnutí poznatků vývojové psychologie, zejména je charakterizován vývoj dětí mladšího školního věku v jednotlivých vývojových etapách, a dále také poskytuje informace o výtvarném projevu dítěte a jeho vývojových stádiích. Praktická část zobrazuje výsledky zkoumání kreseb lidské postavy u dětí od 1.-5.třídy. Dále sleduje schopnost dítěte zachytit postavu v pohybu a její porovnávání, jakým způsobem se kresba lidské figury vyvíjí. Výsledky byly hodnoceny podle předem určených kritérií a následně vyhodnocovány.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy (BP je součástí širšího projektu)
ŽALOUDKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s diagnózou poruch příjmu potravy. V teoretické části je podán podrobnější přehled o kresebných projektivních technikách s akcentací barevné modifikace Warteggova kresebného testu. Dále se věnuje problematice poruch příjmu potravy, jejich příčinám, projevům a možnostem terapie. V empirické části jsou zpracovány kazuistiky tří klientek doplněné o deskripci a interpretaci jejich kresebných testů. Na závěr empirické části jsou předloženy vysledované typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy a některá specifika práce.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí
KOŽICHOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. V teoretické části charakterizuji specifika předškolního dítěte a jeho vzdělávání, motorický a grafický rozvoj, důležitost systematického a cílevědomého rozvoje grafomotoriky a osvojování správných grafomotorických návyků u předškolních dětí, které jsou potřebné ke kreslení a později i k nácviku psaní v základní škole. V praktické části představuji konkrétní program rozvoje grafomotoriky v mateřské škole, se kterým již několik let pracuji a mám ho ověřený v praxí. Tento program je zaměřen na včasnou a cílenou přípravu dětí předškolního věku, osvojování správných dovedností a návyků v grafomotorické oblasti hravou formou.
Právní aspekty související se získáváním finančních prostředků ze Strukturálních fondů EU
KOKŠTEJNOVÁ, Dita
Práce popisuje právní aspekty upravující čerpání finančních prostředků ze Struktrurálních fondů Evropské unie. Dále se zabývá zmapováním úspěšnosti či neúspěšnosti českých fyzických a právnických osob při čerpání ze Strukturální fondů Evropské unie v porovnání s úspěšností či neúspěšností osob (fyzických i právnických) ze srovnatelné země a zjištěním na jaké projekty byly nejčastěji čerpány finanční prostředky ze Strukturálních fondů Evropské unie.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
BAĎUROVÁ, Lucie
V bakalářské práci zkoumám rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem charakterizovala vývojové období předškolních dětí. Největší část v teoretické části jsem věnovala rozebíráním termínu grafomotorika a pojmům tomu blízkých. Charakterizovala jsem možné diagnostické metody zjišťující úroveň grafomotoriky a nastínila jsem možné poruchy ve vývoji dítěte, které mají obtíže s grafomotorikou. V praktické části jsem si vyzkoušela diagnostické metody pro zkoumání úrovně grafomotoriky, které jsem následně vyhodnotila. Pomocí strukturovaného rozhovoru jsem zpracovala kazuistiky jednotlivých dětí.
Možnosti rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
KOPNICKÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotorických dovedností a správných pracovních návyků při kreslení a psaní u předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje specifika předškolního věku, zmiňuje důležitost rozvoje motoriky a upozorňuje na některé programy pro rozvoj grafomotoriky a zásady při rozvoji grafomotoriky. Výzkumná studie je založena na dlouhodobém sledování systematického rozvíjení grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, přičemž pozornost byla věnována především rozvoji správných pracovních návyků, úchopu tužky a zvládnutí různě obtížných grafomotorických prvků (cviků).
Použití MS Visio 2007 ve fyzice a technické praxi
SOUHRADA, Pavel
Smyslem této práce je ověření vlastností MS Visio 2007 a jeho možností při kreslení schémat ve fyzice a technických oborech. Obsahuje obecné informace o chování aplikace při grafickém zobrazování v konkrétních fyzikálních odvětvích, včetně příkladů jeho využití. Částečně se také dotýká stavu v oblasti normalizace grafických značek.
Vývoj výtvarného projevu předškolního dítěte v průběhu jednoho roku - kazuistická studie
STOJASPALOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu předškolního dítěte po dobu jednoho roku. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte všeobecně s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje kazuistickou studii jednoho dítěte a soubor 40 obrázků vybraných v průběhu sledovaného období jeho tvorby. Přehledně je zde tak zachycen úsek jednoho roku života dítěte z pozice jeho výtvarného vnímání a rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí292 - 301další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.