Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí295 - 304  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
DRAMATERAPIE A JEJÍ VYUŽITÍ U SENIORŮ JAKO MOŽNOST SMYSLUPLNÉHO VYPLNĚNÍ VOLNÉHO ČASU, ZEJMÉNA V DOMOVECH PRO SENIORY
PARTLOVÁ, Ivana
Hlavním tématem bakalářská práce je dramaterapie, jedna z možností, jak smysluplně vyplnit volný čas určité cílové skupiny, v tomto případě seniorů. Práce popisuje léčebně-výchovnou metodu všeobecně, a poté její konkrétní využití u seniorů. Seznamuje nás s projektováním dramaterapeutického procesu, s konkrétním projektem a jeho realizací. Dává odpověď na otázku, zda lze tuto metodu zařadit mezi volnočasové aktivity v domovech pro seniory.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.
Využití prvků dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách v centrech, klubech a podobných zařízeních pro matky s malými dětmi
BROŽOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjištění, jakým způsobem je využíváno prvků dramatické výchovy na kurzu ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Teoretická část je zaměřena na možnost využití dramatické výchovy v pedagogice volného času. Pedagogiku volného času i dramatickou výchovu blíže popisuji a uvádím jejich metody a hlavní cíle. Praktická část je zaměřena na mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s., které mi dalo příležitost zúčastnit se zájmového a pohybového kroužku ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Závěrem popisuji, jakým způsobem jsou prvky dramatické výchovy využívány ve volnočasových aktivitách, které nabízí mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s.
Využití dramatické výchovy ve volnočasových zařízeních pro matky s dětmi
KOVÁČOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématikou dramatické výchovy. Konkrétně zkoumá možnosti využití metod, které tento obor nabízí, za účelem rozvíjení psychických a sociálních dovedností dítětě, jakož i vztahu mezi dítětem a matkou.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.
Pantomima se sluchově postiženými v ramci dramatické výchovy
ROLNÍKOVÁ, Šárka
Práce je zaměřena na možnosti pantomimy se sluchově postiženými v rámci dramatické výchovy. První část se zabývá pedagogikou volného času a přechodem k dramatické výchově. Druhá část se zabývá dramatickou výchovou a společnými prvky v pantomimě. Třetí část je zaměřená na historii a vymezení pojmu pantomima. Čtvrtá objasňuje surdopedii {--} sluchové postižení. V páté části je popsána nonverbální komunikace. V šesté, poslední části, je nastíněna historie a práce sdružení neslyšících. Pantomima má svoji historii převážně mezi dospělými. Stále častěji se využívá v rámci dramatické výchovy u dětí, což je přínosem pro jejich větší rozvoj komunikace a schopnosti domluvit se.
Využití dramatické výchovy v terapii
KOKRMENTOVÁ, Lucie
Celá práce se zabývá vývojem, charakteristikou a využitím dramaterapie. Obsahuje popis paradivadelních systémů, jejich odlišnost a práci s dramatickými prostředky. Ukazuje rozdílné tváře dramatu. Podává definice dramaterapie, které pomáhají vymezit význam, cíle a místo v systému. Práce se zabývá také historickými kořeny dramaterapie, které jsou spojeny už s antickým světem, a současným využíváním této psychoterapeutické techniky u nás i ve světě. Poslední kapitola obsahuje popis využití technik dramaterapie v praxi. Zmínky o práci s rodinou, s dětskými pacienty, s klienty, kteří vyžadují specifický přístup{\dots} V České republice není dramaterapie zatím tak rozšířená jako jinde ve světě, i když v posledních letech došlo k jejímu výraznému posunu jakožto oboru.
Srovnání dramatické výchovy na ZUŠ a ZŠ
DOČKALOVÁ, Zuzana
Obsahem mé diplomové práce je srovnání dramatické výchovy na Základních školách a Základních uměleckých školách ve městech různého regionu. V první části se věnuji porovnávání různým přístupům k dramatické výchově u jednotlivých autorů. V druhé části se věnuji praktickému srovnávání dramatické výchovy v uměleckých školách a základních školách. Toto porovnávání doplňuji dotazníky jak pro děti, tak i pro učitele, ze kterých postupně zjišťuji přístupy k tomuto předmětu na jednotlivých školách.
Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ
SVOBODOVÁ, Ivana
Cílem diplomové práce ?Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ? je, pomocí literatury a názorů učitelů a žáků, zjištění jejich představ o dramatické výchově jako samostatném předmětu. První část se zaměřuje na průřez názorů z teoretické literatury se zaměřením pro děti v mladším školním věku. Důraz klade na dramatickou výchovu jako na samostatný předmět, nikoliv jako metodu vyučování. Druhá část pomocí dotazníků zjišťuje představy žáků a učitelů 1. stupně ZŠ o samostatném předmětu dramatická výchova ve třech základních školách. Třetí část popisuje vlastní představu samostatného předmětu dramatická výchova na 1. stupni ZŠ na základě literatury, vyhodnocených dotazníků a vlastních zkušeností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí295 - 304  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.