Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Schánělec, Jan ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy a zabývá se vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií týkající se substituce. Hlavním cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků, kterých se dopouštějí v úlohách vyžadující substituci, a pokusit se najít jejich příčinu. K dosažení tohoto cíle je v praktické části nejdříve vypracována analýza třech řad učebnic, které používají žáci účastnící se výzkumu. Následuje popis realizace a analýzy patnácti klinických rozhovorů nad úlohami vyžadujícími substituci s žáky devátého ročníku základní školy a třetího ročníku osmiletého gymnázia. V závěrečném shrnutí poznatků jsou uvedeny nejčastější chyby a dány do souvislosti s výskytem úloh na substituci v učebnicích. Došel jsem k tomu, že žáci nemají problémy se samotnou substitucí při dosazování přirozených čísel za proměnnou v první mocnině. To však nelze říci o dosazování za proměnnou v druhé mocnině. Žáci mají problémy především při dosazování záporné hodnoty, a to zejména při dosazování záporné hodnoty za proměnnou se záporným koeficientem. Problémy přibývají, pokud je proměnná navíc v druhé...
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Schánělec, Jan ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy a zabývá se vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií týkající se substituce. Hlavním cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků, kterých se dopouštějí v úlohách vyžadující substituci, a pokusit se najít jejich příčinu. K dosažení tohoto cíle je v praktické části nejdříve vypracována analýza třech řad učebnic, které používají žáci účastnící se výzkumu. Následuje popis realizace a analýzy patnácti klinických rozhovorů nad úlohami vyžadujícími substituci s žáky devátého ročníku základní školy a třetího ročníku osmiletého gymnázia. V závěrečném shrnutí poznatků jsou uvedeny nejčastější chyby a dány do souvislosti s výskytem úloh na substituci v učebnicích. Došel jsem k tomu, že žáci nemají problémy se samotnou substitucí při dosazování přirozených čísel za proměnnou v první mocnině. To však nelze říci o dosazování za proměnnou v druhé mocnině. Žáci mají problémy především při dosazování záporné hodnoty, a to zejména při dosazování záporné hodnoty za proměnnou se záporným koeficientem. Problémy přibývají, pokud je proměnná navíc v druhé...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.